دادگاه نظامی مصر 13 کودک و نوجوان را به حبس محکوم کرد


دادگاه نظامی مصر 13 کودک و نوجوان را به حبس محکوم کرد

شفقنا- دادگاه نظامی قاهره، 13 کودک مصری را به اتهامات مربوط به تروریسم به زندان محکوم کرد. این در حالی است که مقامات مصر با انتقاد بین المللی در رابطه با پرونده حقوق بشر روبه رو هستند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی 21؛ اتهامات علیه کودکان مربوط به عملیات ویژه ای است که به نام « […]

دادگاه نظامی مصر 13 کودک و نوجوان را به حبس محکوم کرددادگاه نظامی مصر 13 کودک و نوجوان را به حبس محکوم کرد

شفقنا- دادگاه نظامی قاهره، ۱۳ کودک مصری را به اتهامات مربوط به تروریسم به زندان محکوم کرد. این در حالی است که مقامات مصر با انتقاد بین المللی در رابطه با پرونده حقوق بشر روبه رو هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از عربی ۲۱؛ اتهامات علیه کودکان مربوط به عملیات ویژه ای است که به نام « حسم ۲» و لواء الثوره» معروف است. این احکام شامل ۳ تا ۲۵ سال زندان و همچنین درج اسم آنها در «لیست های تروریستی» است.

دادگاه نظامی بر خلاف قانون کودک مصر، نوجوانی به نام «حسن حسن خالد» را به مدت ۲۵ سال به حبس ابد محکوم کرد.

بر اساس احکام صادر شده؛ کودک «عبدالله محمد اسماعیل» به ۱۵ سال حبس و کودکان؛ «محمد عبدالوحید سلیمان ، عمار یاسر عبدالتواب، علی محمود ابراهیم و یوسف محمود آتیه» نیز به مدت ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

همچنین بر اساس این احکام؛ کودکان «عبدالرحمان علی فهمی، اسلام محمد تولبا و محمد الخادر محمد احمد» به ۷ سال زندان و «احمد زکریا فهمی و احمد آشور هلمی الصیاد» به ۵ سال و«محمد الهادی عوض غریب» نیز به مدت ۳ سال زندان، محکوم شدند.

این دادگاه همچنین، ۶۷ متهم بزرگسال را نیز به حبس ابد به مدت ۲۵ سال، و ۹۲ نفر دیگر را نیز به مدت ۱۵ سال، ۲۹ نفر نیز به مدت ۱۰ سال، ۶ نفر به مدت ۷ سال، ۱۰ نفر به مدت ۵ سال، ۳۶ متهم نیز به مدت ۳ سال، محکوم شدند. ۵ متهم فقط از اتهامات تبرئه شدند.

خبر را در عربی ۲۱ ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت