سونی از دسته های کنترلی هدست PS5 VR رونمایی کرد؛ رده جدیدی از طراحی و قابلیت


سونی از دسته های کنترلی هدست PS5 VR رونمایی کرد؛ رده جدیدی از طراحی و قابلیت

چندی قبل بود که سونی اعلام کرد مشغول طراحی و تولید نسل جدیدی از هدست های واقعیت مجازی است که با داشتن قابلیت های جدید می توانند با کنسول پلی استیشن 5 نیز ارتباط برقرار کنند و بازی های طراحی شده با استفاده از فناوری واقعیت مجازی را به اجرا در آورند. اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد این هدست منتشر نشده است اما این شرکت امروز از دسته های کنترلی آن...

چندی قبل بود که سونی اعلام کرد مشغول طراحی و تولید نسل جدیدی از هدست های واقعیت مجازی است که با داشتن قابلیت های جدید می توانند با کنسول پلی استیشن 5 نیز ارتباط برقرار کنند و بازی های طراحی شده با استفاده از فناوری واقعیت مجازی را به اجرا در آورند. اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد این هدست منتشر نشده است اما این شرکت امروز از دسته های کنترلی آن رونمایی کرد.

طبق اطلاعات و تصاویر منتشر شده از سوی سونی، دسته های کنترلی هدست PS5 VR، ظاهری کروی و گرد مانند دارند. این موضوع سبب شده است که این دسته ها نسبت به نسخه پیشین خود کاملاً متفاوت به نظر برسند. این شرکت اعلام کرده است که طراحی جدید صورت گرفته برای این دسته ها به گونه ای است که همه کاربران از جمله افرادی که دست های کوچک یا بزرگ دارند نیز بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند.

سونی از دسته های کنترلی هدست PS5 VR رونمایی کرد؛ رده جدیدی از طراحی و قابلیت

تصاویر نشان می دهند که هرکدام از دسته های این هدست به نوعی مشابه با نصف یک دسته کنترلی DualSense طراحی شده است. به گونه ای که هرکدام از این دسته ها دارای یک کنترل آنالوگ است و بر روی یکی از آن ها دکمه های مثلث و مربع و بر روی دیگری دکمه های دایره و ضربدر دیده می شود. دسته سمت چپ همچنین دکمه های L1 و L2 و Create را در اختیار کاربران قرار می دهد و دسترسی به دکمه های R1 و R2 و Options نیز از طریق دسته راست امکان پذیر است.

بنا به گفته سونی بسیاری از فناوری ها و قابلیت های موجود در این دسته ها از کنترلرهای جدید DualSense قرض گرفته شده است؛ اما بازهم می توان چند قابلیت و فناوری جدید را در آن مشاهده کرد. کنترلرهای DualSense چندی قبل در کنار کنسول پلی استیشن 5 عرضه شدند.

سونی اعلام کرده است که در زیر هرکدام از این دسته های کنترلی، قابلیتی با عنوان Tracking Ring یا حلقه ردیابی را گنجانده است که هدست PS5 VR می تواند با استفاده از آن در هر لحظه محل این دسته ها را شناسایی کند. قابلیت Haptic Feedback که در هنگام اجرای بازی ها یک بازخورد را به کاربران منتقل می کند نیز اکنون به صورت بهینه سازی شده در این دسته ها گنجانده شده است. این قابلیت برای اولین بار در هنگام رونمایی از دسته های DualSense معرفی شد.

سونی از دسته های کنترلی هدست PS5 VR رونمایی کرد؛ رده جدیدی از طراحی و قابلیت

سونی از دسته های کنترلی هدست PS5 VR رونمایی کرد؛ رده جدیدی از طراحی و قابلیت

همچون کنترلر DualSense، در این دسته ها نیز دکمه های L2 و R2 قابلیت آن را دارند که نوعی فشار و تنش را به انگشت کاربران خود منتقل کنند. در زیر این دکمه ها از نوعی از موتورهای کوچک استفاده شده است که توسط بازی کنترل می شوند. به عنوان مثال با استفاده از این قابلیت، استفاده از هرکدام از اسلحه ها یک حس متفاوت را به کاربران منتقل می کند.

در همین رابطه بخوانید:

- مشکل کنترلر DualSense پای سونی را به دادگاه کشید؛ یک حاشیه بزرگ برای PS5

دسته های کنترلی جدید سونی همچنین اکنون دارای قسمتی است که به لمس انگشتان حساس است؛ به این ترتیب می تواند محل قرار گرفتن انگشت کاربران خود را شناسایی کند. گفته می شود هدست PS5 VR در بهترین حالت در سال 2022 میلادی عرضه می شود به همین دلیل این روزها نباید چندان منتظر آن ها باشیم.

نسل اول از هدست های واقعیت مجازی سونی که PlayStation VR نام داشت برای اولین بار در سال 2016 عرضه شد. این هدست با کنسول پلی استیشن 4 سازگاری دارد و قادر است برای اجرای بازی های اختصاصی طراحی شده برای این کنسول مورد استفاده قرار بگیرد. در سال 2017 نسخه قدرتمندتری از این هدست عرضه شد که 399 دلار قیمت داشت. سونی تاکنون و از زمان عرضه این هدست از آن پشتیبانی کرده است و بازی های جدیدی را که با آن سازگاری دارد منتشر کرده است. این هدست در حال حاضر با کنسول پلی استیشن 5 نیز سازگار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط