گزارش انجمن تصاویر متحرک آمریکا حاکی از افزایش چشمگیر کاربران سامانه‌های نمایش آنلاین در سطح جهان از زمان شیوع ویروس درسال ۲۰۲۰ است.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، انجمن تصاویر متحرک آمریکا که از پنج استودیو بزرگ فیلم‌سازی جهان شامل استودیو سینمایی والت دیزنی، پارامونت پیکچرز، یونیورسال استودیوز، برادران وارنر، سونی پیکچرز و سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس تشکیل شده در گزارش سالانه خود به تحلیل گیشه جهانی سینما در سال ۲۰۲۰ پرداخته است؛ سالی که بحران کرونا از سویی موجب سقوط بزرگ سینما و از سوی دیگر رونق سامانه‌های نمایش آنلاین در سراسر جهان شد.

بر اساس این گزارش، مجموع شمار کابران سامانه‌های نمایش آنلاین (سرویس‌های استریمینگ) چون نتفلیکس، آمازون و ... در سطح جهان برای نخستین‌بار از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد و به ۱.۱ میلیارد کاربر رسید که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹، ۲۶ درصد رشد داشته است.

طی سال ۲۰۲۰، تنها در آمریکا بیش از ۳۰۶ میلیون نفر به کابران سرویس‌های نمایش آنلاین افزوده شده که نشان از رشد ۳۲ درصدی دارد.

همچنین درآمدهای صنعت نمایش آنلاین در سال گذشته میلادی با ۲۳ درصد رشد به ۶۸.۸ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش انجمن تصاویر متحرک آمریکا (MPA)، مجموع فروش گیشه سینمای آمریکا در ۲۰۲۰ با ریزش بی‌سابقه ۸۰ درصدی به ۲.۲ میلیارد رسید و گیشه جهانی سینما نیز با نزول ۷۲ درصدی فروش ۱۲ میلیارد دلاری را به ثبت رساند.

همچنین تولیدات سینمایی در سال ۲۰۲۰ میلادی، به دلیل شرایط کرونایی در سراسر جهان و تعطیلی سینماها، ۴۶ درصد کمتر شده است.

به لطف کرونا چین برای نخستین‌بار توانست با فروش ۳ میلیارد دلاری، عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را از آمریکا بگیرد و آمریکا و ژاین (۱.۳ میلیارد دلار) هم در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.