مرکل خواستار استفاده از واکسن روسی در اروپا پس از تایید آن شد


مرکل خواستار استفاده از واکسن روسی در اروپا پس از تایید آن شد

صدراعظم آلمان استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک وی پس از ثبت از سوی اتحادیه اروپا را لازم دانست.


صدراعظم آلمان استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک وی پس از ثبت از سوی اتحادیه اروپا را لازم دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، صدراعظم آلمان اعلام کرد فکر می‌کند پس از ثبت واکسن اسپوتنیک در اتحادیه اروپا باید از آن استفاده کرد.

آنگلا مرکل گفت: هنو ز مشخص نیست که اتحادیه اروپا واکسن کرونا اسپوتنیک روسی را خریداری خواهد کرد یا نه ، اما حتی اگر کمیسیون اروپا تصمیم به این کار نگیرد، آلمان ممکن است واکسن روسی را به تنهایی سفارش دهد.

بر اساس گزارشی از یک منبع آگاه، در اوایل هفته جاری، نمایندگان تنظیم کننده دارو در آلمان متعهد شدند که در زمینه ثبت واکسن اسپوتنیک در اتحادیه اروپا به روسیه کمک کنند. نمایندگان آژانس فدرال آلمان و نهاد نظارتی پزشکی موسسه پاول ارلیخ، طی یک نشست اضطراری در کمیته مربوطه بوندستاگ آلمان اعلام کردند که آماده اند تا از روسیه برای ارسال برخی اسناد برای آژانس دارو‌های اروپا حمایت کنند.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که توسط مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است.

این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح‌های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

تاکنون بیش از ۵۰ کشور از جمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان و امارات این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...