نسخه اسپرت ون فولکس واگن ترنسپورتر T6.1 معرفی شد


نسخه اسپرت ون فولکس واگن ترنسپورتر T6.1 معرفی شد

فولکس‌واگن از نسخه‌ی اسپرت ون ترنسپورتر T6.1 با نام اسپرت‌لاین رونمایی کرد که با سیستم تعلیق اسپرت و تزئینات داخلی در بازار جهانی (به جز آمریکا) عرضه می‌شود.

ون فولکس‌واگن ترنسپورتر T6.1 در بازارهای اروپا محبوب است و یکی از بهترین ون‌های چندمنظوره به شمار می‌رود. در طول سال‌های گذشته چند نسخه‌ی خوب از ون ترنسپورتر دیده‌ایم که به ون کمپر با کاربرد تفریحی تبدیل شده‌اند. معمولا نسخه‌های تعدیل‌شده توسط شرکت‌های سازنده‌ی خودروهای تفریحی عرضه می‌شوند؛ اما این بار، نسخه‌ی تغییریافته‌ی ون ترنسپورتر به شکل مستقیم از منبع ایجاد می‌شود. همچنین این نسخه مخصوص کارهای مسافرت و تفریح نیست، بلکه چیزی سرزنده‌تر و اسپرت است.

به گزارش موتوروان، فولکس‌واگن ترنسپورتر T6.1 اسپرت‌لاین (Sportline) تقریباً همان‌طور که از نامش پیدا است، چهره‌ای اسپرت دارد. معمولا فرمول اصلی اسپرت کردن یک خودرو با افزودن رینگ‌های اسپرت و تزئینات داخلی قرمزرنگ محقق می‌شود؛ اما نسخه‌ی اسپرت‌لاین چیزهایی فراتر از این تغییرات دارد و ترنسپورتر را به یک ون اسپرت واقعی در داخل کابین، خارج و زیر بدنه تبدیل می‌کند. در بخش زیرین، اسپرت‌لاین از سیستم تعلیق اصلاح‌شده بهره می‌برد که ارتفاع سواری ون را ۳۰ میلی‌متر (۱٫۱۸ اینچ) پایین می‌آورد. تغییرات بیشتر با افزودن کیت بدنه مجهز به سپر جلوی سفارشی و رکاب‌های کناری ممکن می‌شود. البته اسپویلر سقفی نیز به‌صورت اجباری وجود دارد و رینگ‌های ۱۸ اینچی در جلو و عقب به رنگ مشکی براق هستند.

در داخل کابین، اسپرت‌لاین صندلی‌های چرمی لانه‌زنبوری ناپا (Nappa) را با تزئیناتی از چرم جیر دریافت می‌کند. همچنین این ون از فناوری‌هایی در داخل کابین بهره می‌برد که کمترین آن شامل جلوداشبورد دیجیتال است که برای اولین‌بار در ون‌های باری یا مسافری ارائه می‌شود. صندلی‌های جلو از نوع گرم‌شونده هستند و سیستم صوتی به‌روزرسانی شده و سیستم ناوبری «Discover Discover» نیز در آن گنجانده شده است و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی راننده شامل کنترل کروز تطبیقی​​، ترمز اضطراری خودکار، حسگرهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب نیز وجود دارد.

نسخه اسپرت ون فولکس واگن ترنسپورتر T6.1 معرفی شد

شاید عجیب به نظر برسد، ولی فولکس‌واگن نسخه‌ای اسپرت را برای این مدل اسپرت که قبلاً ارتقا یافته ارائه می‌دهد. نسخه‌ی اسپرت‌لاین بلک (Sportline Black) از رنگ پنجره تیره برای مدل‌های مسافری (Kombi)، رکاب‌های جانبی مشکی مات و رنگ «منحصربه‌فرد» اما بدون نام برای رینگ‌‌ها بهره می‌برد. در جاهایی از بدنه نام «Black Edition» به چشم می‌خورد و سیستم ناوبری این مدل نیز به‌روزرسانی شده است؛ اما شبیه نسخه‌ی استاندارد اسپرت‌لاین، این نسخه نیز فقط روی تغییرات ظاهری تکیه نمی‌کند. نسخه‌ی سیاه اسپرت‌لاین همچنین از تعلیق کویل‌اور Eibach بهره می‌برد که امکان برخی حرکت‌های پیشرفته را برای آن فراهم می‌کند.

ون فولکس‌واگن ترنسپورتر اسپرت‌لاین از نظر سیستم محرکه، هیچ‌گونه ارتقایی پیدا نخواهد کرد. بااین‌حال اسپرت‌لاین به‌طور استاندارد با پیشرانه ۲ لیتری TDI با ۲۰۱ اسب ‌بخار قدرت در بهترین حالت ممکن ارائه می‌شود. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده هفت‌سرعته DSG به چرخ‌های خروجی انتقال می‌یابد و به همین ترتیب می‌تواند در زمان ۸٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

اسپرت‌لاین در مدل‌های باری (Panel Van) و مسافری (Kombi) و با فاصله محوری کوتاه یا بلند در دسترس است. قیمت نسخه‌ی استاندارد اسپرت‌لاین حدود ۵۹,۵۵۷ دلار (۴۲,۹۴۰ پوند) است و قیمت نسخه‌ی Sportline Black Edition هم از ۶۸,۵۸۷ دلار (۴۹,۴۵۰ پوند) شروع می‌شود و فقط در قالب شاسی‌کوتاه در دسترس است. فولکس‌واگن ترنسپورتر در بازار ایالات متحده عرضه نمی‌شود؛ اما برای سایر بازارها در نقاط مختلف جهان در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. سفارش این ون در اواخر ماه مارس آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود تحویل در ماه جولای انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه