خودداری از دید و بازدیدها، خواسته کادر درمان از مردم


خودداری از دید و بازدیدها، خواسته کادر درمان از مردم

کادر درمان بیمارستان امام رضا(ع) از مردم خواستند که از دید و بازدیدهای حضوری خودداری کنند.

بعد از یک سال مبارزه با میهمان ناخوانده و منحوس بشریت یعنی کرونا، امروز در جمع کادر درمان پزشکان و پرستاران مرکز آموزشی - درمانی امام رضا(ع) حاضر شدیم.

استاندار آذربایجان شرقی در آخرین ساعات سال ۹۹ میهمان پزشکان و پرستاران بیمارستان امام رضا(ع) بود و به نمایندگی از طرف مردم استان مراتب سپاس و قدردانی خود را به پاس زحمات و جانفشانی های مدافعان سلامت ابلاغ کرد.

این نشست فرصتی فراهم ساخت تا گفت‌وگویی هرچند کوتاه با برخی از مدافعان سلامت این مرکز داشته باشیم. سخنانی کوتاه اما دلنشین.

دلنشین از این بابت که این قهرمانان ملی بیش از ۴۰۰ روز از بهترین لحظات زندگی خود را بجای اینکه می‌توانستند مانند سایر مردم در کنار خانواده های خود سپری کنند، در سنگر مبارزه با کرونا سپری کردند. گویا مدال خادمی مردم را که بزرگترین عبادات است، به همه‌ی مادیات زودگذر زندگی ترجیح دادند.

ابتدا به سراغ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز که بی شک سخت ترین دوران مدیریتی و طبابت خود را سپری می‌کند، می‌رویم.

خودداری از دید و بازدیدها، خواسته کادر درمان از مردم

محمدحسین صومی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار می‌کند: اکنون که در آخرین ساعات سال‌ ۹۹ قرار داریم، ۲۰۰۰ نفر از کادر درمان بیمارستان های ۲۸ گانه استان مشغول به خدمت هستند و اگر شیفت بعدی را هم حساب کنیم، جمعا۳۶۰۰ نفر در حال خدمت رسانی هستند.

او ادامه می‌دهد: مردم اکنون در کنار خانواده های خود و بر سر سفره هفت سین نشسته اند و منتظر آغاز سال جدید هستند اما کادر درمان ما همچنان دلسوزانه در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان می‌کند: خوشبختانه در حال حاضر میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر در استان کاهش یافته است، بطوریکه اکنون ۳۷۷ نفر بستری هستند که ۱۱۰ نفر در بخش آی سی یو و ۳۶ نفر نیز زیر ونتیلاتور هستند و در طول شبانه روز گذشته تنها یک نفر فوت کرده است.

او می‌افزاید: برای اینکه تعطیلات خوبی داشته باشیم و خانواده ای عزادار نشود، باید همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنیم و با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و انجام دید و بازدیدهای مجازی، این بیماری را کنترل کنیم.

خودداری از دید و بازدیدها، خواسته کادر درمان از مردم

باقر حسینی مسئول پارا کلینیک امام رضا(ع) نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه کرونا تمام نشده است، می‌گوید: از مردم عزیز می‌خواهیم همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند و امیدواریم در سال جدید ریشه کنی کرونا را جشن بگیریم.

او می افزاید: خدمت به خلق خدا خستگی ندارد و تمامی همکاران با جان و دل در میدان حضور یافته اند که چندین ماه است به خانواده های خود سر نزده ایم.

خودداری از دید و بازدیدها، خواسته کادر درمان از مردم

این بار به سراغ سوپروایرز مرکز آموزشی - درمانی امام رضا(ع) می‌رویم، این مدافع سلامت نیز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: ما نیز دوست داریم مثل هموطنان و هم شهریان خود در کنار خانواده، سال نو را جشن بگیریم اما بخاطر خدمت به مردم چندین ماه است دور از خانه و خانواده مانده ایم.

وی ادامه می‌دهد: از مردم عزیز تقاضا می‌کنیم ما را درک کنند و از دید و بازدید حضوری خودداری کرده و همچنان با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جلوی شیوع بیماری را بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!