تظاهرات فلسطینیان در حمایت از ساکنان شمال قدس اشغالی


تظاهر کنندگان در قدس اشغالی از جهانیان خواستند برای جلوگیری از تخلیه و تخریب منازل فلسطینیان بدست اشغالگران صهیونیست‏، وارد عمل شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شمار زیادی از فلسطینیان با برپایی تظاهرات در شهر «قدس» به اخراج و طرد ساکنان منطقه «الشیخ جراح» در شمال قدس اشغالی اعتراض کردند.
تظاهرکنندگان باسردادن شعار‌هایی خواستار نجات این منطقه شدند و از جهانیان خواستند برای نجات منازلی که با خطر تخلیه و تخریب روبرو هستند و ساکنان آن بالغ بر پانصد نفرند؛ وارد عمل شوند.
نظامیان اشغالگر به مقابله با تظاهرکنندگان پرداختند. تظاهرکنندگان پارچه نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود «الشیخ جراح» خانه ما است.
این در حالی است که جنبش جهاد اسلامی فلسطین چندی پیش تاکید کرد اقدامات تخریبی رژیم صهیونیستی در منطقه الشیخ جراح قدس اشغالی، دامن این رژیم را خواهد گرفت.
این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد اقدام نیرو‌های اشغالگر به تخریب در منطقه الشیخ جراح در قدس اشغالی، تعرض به همه مردم فلسطین است و مردم فلسطین با تمام قدرت باید برای مقابله با این تجاوز که ساکنان قدس، سرزمین و خانه‌های آن‌ها را هدف قرار می‌دهد، در یک جبهه بایستند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین اعلام کرد در برابر این تروریسم و تجاوز رو به افزایش رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنیم:
۱_ آنچه اسرائیل در منطقه الشیخ جراح در قدس اشغالی با تخریب خانه‌ها مرتکب می‌شود، تعرض به همه مردم فلسطین است و باید همه مردم فلسطین با تمام قدرت در برابر آن بایستند.
۲_ تاکید می‌کنیم دشمن صهیونیستی تاوان این تجاوز را خواهد پرداخت و آتشی که در قدس شعله ور کرده است، دامن او را خواهد گرفت.
۳_ از مردم فلسطین در هر مکان می‌خواهیم در رویارویی با سیاست‌های خصمانه اسرائیل، خشم خود را اعلام کنند.
۴_ احیا و تشدید مقاومت مردمی در کرانه باختری رود اردن را طبق توافق‌های صورت گرفته در نشست دبیران کل (گروه‌های فلسطینی) و مطابق نتایج نشست‌های دور دوم گفت و گوی ملی در قاهره خواستاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه