ناوشکن موشکی آمریکا به دریای سیاه اعزام شد


نیروی دریایی آمریکا یک ناوشکن را به دریای سیاه اعزام کرد.

نیروی دریایی آمریکا یک ناوشکن را به دریای سیاه اعزام کرد.

ناوشکن یو اس اس توماس هادنر روز شنبه راهی دریای سیاه شد تا به ناوشکن موشکی یو اس اس مونتیری ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا بپیوندد.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ناوشکن مذکور برای انجام عملیات امنیتی دریایی در منطقه راهی دریای سیاه می‌شود و استقرار آن را بخشی از عملیات "معمول" کشتی‌ها و هواپیما‌های ایالات متحده خواند.

روز شنبه نیز نیروی دریایی آمریکا در بیانیه جداگانه‌ای از استقرار ناو هواپیمابر یواس اس توماس هادنر خبر داد و گفت که نیرو‌های این کشور به پرواز، قایقرانی و فعالیت در هرجایی که قانون بین المللی اجازه حمایت از متحدان و شرکای آن‌ها را بدهد، ادامه خواهند داد.

ارتش روسیه روز جمعه با تایید اعزام ناو جنگی آمریکا به دریای سیاه، اعلام کرد در طول مدت حضور این ناو آمریکایی در منطقه آن را تحت رصد خواهد داشت.

پیشتر نیز ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا مستقر در ایتالیا اعلام کرد ناوشکن یو اس اس پورتر USS Porter برای حمایت از تلاش‌های ناتو، فعالیت خود را در دریای سیاه آغاز کرد و به دو ناو دیگر نیروی دریایی ارتش که در آبراه‌های راهبردی عملیات انجام می‌دادند، پیوست.

نیروی دریایی آمریکا ناو جنگی در دریای سیاه دارد که پس از کاهش فعالیت دریایی ناتو در سال گذشته، حضور خود را در منطقه افزایش می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403