ممنوعیت سفر به 3 شهر و محدودیت‌های تردد در اصفهان


ممنوعیت سفر به 3 شهر و محدودیت‌های تردد در اصفهان

اصفهان - ایرنا - تردد و مسافرت در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان در ایام نوروز 1400 با محدویت‌ها و ممنوعیت‌هایی مواجه است و بر اساس آخرین مصوبه‌ها سفر به سه شهرستان گلپایگان، خوانسار و لنجان ممنوع شده است.

به گزارش ایرنا، ستاد ملی مدیریت کرونا و ستاد استانی اصفهان پیش از فرا رسیدن تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ شروط و محدویت هایی را برای سفر و تردد در این روزها مصوب و اعلام کردند از جمله اینکه سفر به شهرستان های قرمز یا نارنجی ممنوع است.
بر این اساس، وضعیت شهرستان ها طبق رنگ بندی همه گیری بیماری کووید ۱۹ که از طریق سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بطور مرتب اطلاع رسانی می شود، مشخص خواهد شد و رنگ قرمز شرایط بسیار پر خطر، نارنجی شرایط پر خطر، زرد خطر متوسط و آبی کم خطر را نشان می‌دهد.
جدیدترین رنگ بندی شهرستان ها روز ۳۰ اسفند ۹۹ از طریق سامانه ماسک اعلام شد و مطابق با آن در استان اصفهان سه شهرستان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند بنابراین بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر خودروهای با پلاک غیر بومی به این مناطق ممنوع است.
به گفته قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ صدور اطلاعیه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر نارنجی یا قرمز بودن یک شهر خودروهای با پلاک غیر بومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند از آن شهر خارج شوند.
ایرج حریرچی افزود: در صورتی که در زمان مقرر، افراد از شهرهای نارنجی و قرمز خارج نشوند به ازای هر ۲۴ ساعت حضور در شهر قرمز یک میلیون و در شهر نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

احتمال تغییر در رنگ‌بندی و ممنوعیت‌ها
در حالیکه در زمان حاضر از ۲۴ شهرستان استان اصفهان سفر به سه شهرستان گلپایگان، خوانسار و لنجان ممنوع است مسوولان تاکید دارند که با توجه به شرایط ناپایدار موجود احتمال تغییر رنگ‌بندی‌ها وجود دارد.
به گفته سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با توجه به آخرین وضعیت رنگ‌بندی همه گیری کووید ۱۹ احتمال تغییر وضعیت شهرستان‌هایی مانند نطنز، فلاورجان، کاشان، شاهین‌شهر و میمه، چادگان و اردستان به نارنجی (پر خطر) وجود دارد.
حجت الله غلامی با تاکید بر پرهیز از سفرهای نوروزی و غیرضروری، اضافه کرد: به همه فرمانداری‌ها ابلاغ شد تا بر اساس رنگ‌بندی هر شهرستان ممنوعیت‌های تردد و فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ را اعلام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز اظهار داشت: با توجه به شرایط استان، رنگ همه شهرستان ها در مرز تغییر است و با کمترین افزایش در آمار، امکان تغییر رنگ به سمت بدتر شدن اوضاع وجود دارد.

آرش نجیمی افزود: مقرر شده است که در روزهای نوروز ۱۴۰۰ رصد آمار و تغییرات به صورت روزانه انجام شود و هرگونه تغییر در رنگ بندی برای جلوگیری از غافلگیری بصورت برخط اعلام شود و مبنای اعمال محدودیت ها قرار گیرد.

همچنین رییس پلیس راهور استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: بر اساس مصوبه های ستاد ملی مدیریت کرونا ورود خودروهای با پلاک غیر بومی به شهرستان های قرمز و نارنجی ممنوع است و ملاک ما در این زمینه آخرین اطلاعیه های صادر شده درباره رنگ بندی می باشد.

سرهنگ محمدرضا محمدی با بیان اینکه تردد بین استانی در سایر شهرستان ها در اصفهان در زمان حاضر آزاد است، افزود: در شرایط موجود باز هم تاکید می شود که خودروهای با پلاک های غیر بومی به کلانشهر اصفهان وارد نشوند.

تداوم اجرای طرح زوج و فرد در اصفهان

رییس پلیس راهور اصفهان با اشاره به سایر محدودیت های تردد در استان در ایام نوروز ۱۴۰۰، گفت: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد در همه شهرهای استان همچنان برقرار است و خودروهای متخلف در این زمینه توسط دوربین ها یا نیروهای راهور جریمه می شوند.

وی با بیان اینکه انتظار پلیس راهور از مردم اصفهان برای رعایت این محدودیت برآورده نشده است، افزود: در روزهای گذشته مراجعه زیادی به مرکز اجراییات پلیس راهور اصفهان برای پیگیری جریمه ها داشتیم که بیشتر آنها به منع تردد شبانه مربوط می شد.

محمدی همچنین با اشاره به اینکه اجرای طرح زوج و فرد هنوز در هسته مرکزی کلانشهر اصفهان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان مقرر شد که با توجه به ترافیک زیاد در سطح شهر و همچنین شرایط شیوع ویروس کرونا، طرح زوج و فرد در ایام نوروز متوقف نشود.

وی با بیان اینکه بیشترین ترافیک در کلانشهر اصفهان در ساعت بین ۱۷ تا ۲۰ اتفاق می افتد، تصریح کرد: در چند روز اخیر مسافر زیادی در سطح کلانشهر اصفهان نداشتیم.

محدوده طرح ترافیکی کلانشهر اصفهان در مرز شرقی شامل خیابان های چهارباغ خواجو، نشاط و هاتف، مرز غربی خیابان های آیت الله کاشانی و شهید بهشتی، مرز شمالی خیابان های عبدالرزاق و مسجد سید و مرز جنوبی خیابان های شهید مطهری و کمال اسماعیل است.

در زمان حاضر در استان اصفهان ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد (خطر متوسط)، چهار شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر)، ۲ شهرستان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و یک شهرستان در وضعیت قرمز ( بسیار پر خطر) قرار دارد.

طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در روز شنبه سی ام اسفند ۹۹ تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان ها ۴۸۵ نفر است که از این تعداد ۶۳ نفر بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

تعداد موارد جدید بستری شده ۹۸ بیمار و تعداد بیماران مرخص شده از بیمارستان ۷۲ و تعداد کل موارد فوت ناشی از کرونا ۹ نفر است که سه نفر آنها فوت مثبت قطعی بود.

استان اصفهان پنج میلیون نفر جمعیت دارد که ۲ میلیون نفر آنها در کلانشهر اصفهان زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا