سامانه پاسخ‌گویی به شکایات مردمی 137 شهرداری کرمان شبانه‌روزی شد


سامانه پاسخ‌گویی به شکایات مردمی 137 شهرداری کرمان شبانه‌روزی شد

کرمان - ایرنا - سرپرست بازرسی شهرداری کرمان گفت: سامانه پاسخ‌گویی به شکایات مردمی 137 شهرداری کرمان برای رفاه حال شهروندان و پیگیری هر چه بهتر و بیشتر موارد مطرح شده مردم، 24 ساعته شد.

به‌گزارش ایرنا، محمدعلی علیزاده روز یکشنبه در تشریح این خبر به رسانه‌ها افزود: پیش از این، سامانه یاد شده در روزهای کاری از شروع ساعت اداری تا ساعت ۲۰ شب و روزهای تعطیل از هشت صبح تا ساعت ۱۲ ظهر فعال بود.

وی ادامه داد: این اقدام شهرداری کرمان برای خدمت‌رسانی بیشتر و رفاه حال مردم که ممکن بود در مواقع اضطراری و فوری مثل بارش نزولات آسمانی و یا روزهای تعطیل در ساعاتی به غیر از ساعات فعالیت این سامانه، به ارایه گزارش به شهرداری نیاز داشته باشند، انجام شده است.

علیزاده اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها بررسی پیشنهادها، انتقادها و شکایت‌های مردمی است که در این راستا سامانۀ تلفنی ۱۳۷ در سال‌های اخیر با چشم‌انداز حرکت هدفمند به‌سوی شهروندمداری در شهرداری‌ها راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، درخواست‌ها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان از چهار طریق تماس با اپراتور ۱۳۷، اپلیکیشن کرمان ۱۳۷، پیغام‌گیر صوتی و سایت شهرداری کرمان، دریافت و پیگیری می‌شود، گفت: بعد از ثبت درخواست‌های شهروندان، پیامکی حاوی کد رهگیری درخواست به شماره‌موبایلی که در سامانه ثبت شده، ارسال می‌شود و شهروندان می‌توانند از طریق این کد، مراحل پیگیری درخواست خود را دنبال کنند.

سرپرست بازرسی شهرداری کرمان افزود: همچنین در حال حاضر به منظور رفاه حال شهروندان و ارتقای خدمت‌رسانی به مردم، ضمن ۲۴ ساعته‌شدن ثبت درخواست‌های شهروندان توسط سامانه مردمی ۱۳۷، نیرویی صرفا برای بازخوردگیری عملکرد و رسیدگی به شکایت و امور مطروحه اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: این نیرو با بررسی اینکه شکایت و درخواست مطرح‌شده ازسوی شهروندان، به چه مرحله‌ای رسیده، تا حصول نتیجه و اعلام جواب توسط مدیر یا شخص مسئول و تا رفع مشکل، مساله را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه همچنین بعد از اجرای درخواست، در خصوص سرعت و دقت انجام کار، از شهروندان نظرسنجی خواهد شد افزود: همه تلاش ما در شهرداری کرمان خدمت‌رسانی بهتر، بیشتر و سریع‌تر به شهروندان فهیم و صبور است.

پیگیر پرداخت سریع‌تر مطالبات پیمانکاران هستیم

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز گفت: حقوق تمام پرسنل شهرداری و مطالبات برخی از پیمانکاران و شرکت‌های طرف قرارداد سازمان‌ها و مناطق پرداخت شده و پیگیر پرداخت سریع‌تر مطالبات مابقی شرکت‌ها هستیم.

رضا دادگرپور افزود: با تلاش تمامی همکاران در سازمان‌ها و مناطق شهرداری توانستیم حقوق تمام پرسنل را به‌طور کامل بپردازیم.

وی ادامه داد: پیگیر پرداخت مطالبات پیمانکاران و شرکت‌های طرف قرارداد سازمان‌ها و مناطق نیز هستیم که مشکل اغلب آن‌ها حل شده و تلاش داریم مطالبات مابقی شرکت‌ها هم هرچه سریع‌تر توسط مناطق و سازمان‌ها پرداخت شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هیچ بدهی درخصوص حقوق و مزایا نداریم و این کار بزرگی است که امسال محقق شده؛ ضمن اینکه به مناطق و سازمان‌ها هم در پرداخت مطالبات پیمانکاران کمک می‌کنیم.

دادگرپور با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده جهت تامین سیمان موردنیاز سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، افزود: ۶ هزار تن سیمان نیز ازطریق تهاتر تهیه شده که در اختیار مناطق و سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر لزوم تجمیع انبارهای مناطق مختلف شهرداری در یک انبار مرکزی، بیان کرد: مناطق شهرداری، لوازم و وسایل بدون استفاده زیادی در انبارهای خود دارند که لازم است تمام انبارها در شهرداری مرکز تجمیع و مدیریت شوند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان با بیان اینکه تجمیع انبارهای مناطق شهرداری در یک انبار مرکزی، جزو برنامه‌های سال آینده است که به‌طور جدی دنبال می‌شود، افزود: تجهیزات و لوازم بلااستفاده در یک منطقه می‌تواند نیاز یک سازمان و منطقه دیگر را تأمین کند و باید از هدررفت این منابع جلوگیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام