شاسی بلند فورد اکویتور برای بازار چین معرفی شد


شاسی بلند فورد اکویتور برای بازار چین معرفی شد

شاسی‌بلند فورد اکویتور مجهز به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با طرح سه‌ردیفه 6 صندلی توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک جیانگلینگ-فورد به‌طور اختصاصی برای بازار چین معرفی شد.

دقیقاً مانند همکاری فولکس‌واگن و شریک سرمایه‌گذاری چینی‌اش که منجر به تولید انواع خودرو در بازار شرق آسیا شده است، فورد با همکاری خودروسازان محلی در جمهوری خلق چین خودروهایی تولید می‌کند که در جای دیگر پیدا نخواهید کرد. اکویتور (Equator) مدل جدیدی است که به‌تازگی وارد سبد محصولات فورد در بازار چین شده. به گزارش موتوروان، فورد اکویتور در قالب شاسی‌بلند سه‌ردیفه و توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک جیانگلینگ-فورد (Jiangling-Ford) تولید می‌شود.

شاسی بلند فورد اکویتور برای بازار چین معرفی شد

فورد اکویتور با رنگ چشم‌گیر رز که در تزئینات داخل کابین هم به چشم می‌خورد، راهی بازار چین خواهد شد. این خودرو کمی بزرگ‌تر از مدل اورست (Everest) مبتنی بر فورد رنجر و کوچک‌تر از شاسی‌بلند فورد اکسپلورر (Explorer) است. اکویتور دارای ۴۹۰۵ میلی‌متر طول، ۱۹۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۷۵۵ میلی‌متر ارتفاع است و فاصله محوری آن به ۲۸۶۵ میلی‌متر می‌رسد.

اکویتور که خود را برای رقابت با جیپ گرند کامندر در چین آماده می‌کند، محصولی متفاوت با سایر خودروهای شاسی‌بلند فورد به شمار می‌رود و این تفاوت را به‌وضوح در چراغ‌های تقسیم‌شده جلو و چراغ‌های عقب عریض می‌بینیم. جلوپنجره دارای تزئینات براق مشکی و کرومی است و سینی زیر نقره‌ای در بخش جلو و عقب برای حفاظت از سیستم‌های حیاتی هنگام حرکت در مسیرهای آف‌رود وجود دارد.

شاسی بلند فورد اکویتور برای بازار چین معرفی شد

گلخانه (فضای شیشه‌ای خودرو شامل شیشه جلو، پنجره‌های جانبی و شیشه عقب) وسیع، اشاره به فضای بسیار بزرگ در داخل کابین دارد که مسلماً فورد اکویتور از آن برخوردار است. این مدل منحصراً با طرح ۶ صندلی عرضه می‌شود و از دو صفحه‌نمایش شبیه خودروهای مرسدس بنز به ابعاد ۱۲٫۳ اینچ بهره می‌برد. تزئینات چوبی به همراه کنسول مرکزی شناور در جلو، سان‌روف دوجداره و تکیه‌گاه‌های مستقل برای صندلی‌های ردیف میانی در سراسر کابین دیده می‌شود.

شاید فکر کنید که چنین خودروی بزرگی با توجه به خروجی‌های دوگانه اگزوز در عقب، حداقل از پیشرانه V8 یا V6 در زیر کاپوت بهره می‌برد. اما چین به دلیل وضع مالیات‌‌ تصاعدی بر پیشرانه‌های دارای حجم سیلندر زیاد مشهور است؛ بنابراین فورد اکویتور باید با پیشرانه بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ کنار بیاید. پیشرانه‌ اکوبوست (EcoBoost) در زیر کاپوت فورد اکویتور می‌تواند ۲۲۱ اسب ‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و این قدرت را از طریق جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته و دوکلاچه به چرخ‌های جلو (یا AWD اختیاری) انتقال بدهد.

نام انتخاب‌شده توسط جیانینگلینگ-فورد با توجه به وجود مفاهیمی مشابه پیش از این، جالب است. در سال ۲۰۰۰ مدلی جذاب با نام F-150 و دیگری در سال ۲۰۰۵ برای پیش‌نمایش نسخه آسیایی فورد اسکیپ (Escape) راهی بازار این کشور شد. طرفداران سوزوکی به خاطر می‌آورند که وانت پیک‌آپ سایز متوسط اکویتور نیز وجود داشت که اساساً به‌عنوان مدلی از فرانتیر (Frontier) توسط نیسان ساخته شد.

شاسی بلند فورد اکویتور برای بازار چین معرفی شد

فورد از ۲۸ مارس خودروی شاسی‌بلند اکویتور را در چین به فروش می‌رساند و شانس کمی برای حضور این شاسی‌بلند سه‌ردیفه در سایر بازارها وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ با تو خودمونیم من ته دیوونگیم من