امام‌ جمعه مهریز: شعار سال نقشه راه مسوولان باشد


امام‌ جمعه مهریز: شعار سال نقشه راه مسوولان باشد

یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز گفت: نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری باید در عمل نقشه راه مسوولان برای رونق تولید و کمک به اشتغال قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نامگذاری سال توسط معظم‌له بر حسب نیاز کشور و حکیمانه و تعیین‌کننده است و برای انجام آن باید مردم و مسوولان در کنار هم با همکاری وظایف خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر در کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از نیروهای دلسوز برای تولید و اشتغال با شناسایی نقاط ضعف و رفع مشکلات اقدام شود شاهد رونق و جهش در تمامی بخش‌های مختلف و کمک به اقتصاد و معیشت مردم است .

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی که نتیجه تحریم‌های ظالمانه، بخشی مرتبط با کرونا و یک بخش آن به خاطر سوء مدیریت است باید مسوولان برای تولید و اشتغال از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنند.

محی‌الدینی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در تبیین موضوع و نامگذاری سال نقش مهمی بر عهده دارند بیان کرد: با همدلی و احساس تکلیف صادقانه مردم و مسوولان است که به امید خدا امسال شاهد حل مشکلات در بخش تولید و ایجاد اشتغال مولد و مفید خواهیم بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری و تاکید کردند: شعار انقلابی جهش تولید امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع کاملاً محقق شود.

معظم‌له تاکید کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد