اسکیت، ورزشی مناسب برای عضله‌سازی و سوزاندن کالری


اسکیت، ورزشی مناسب برای عضله‌سازی و سوزاندن کالری

مربی اسکیت گفت:حرکات اسکیت به تمرین عضله سازی منجر و این حرکت طبیعی تقریباً هر گروه عضلانی تحتانی بدن را شامل می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اکبری در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: وقتی به یک تمرین ورزشی یا تناسب اندام فکر می کنید، احتمالا اینکه اولین چیزهایی که به ذهن شما خطور می کند دویدن روی تردمیل، وزنه برداری و دوچرخه ثابت بوده و بعید است که شما اسکیت را در آن برنامه معمول قرار دهید، زیرا بسیاری از افراد نمی دانند که اسکیت رولی به عنوان یک مکانیسم ورزش چقدر موثر است.

این مربی اسکیت تصریح کرد: اسکیت درون خطی هنگامی که به درستی انجام شود یک تمرین بسیار موثر است، اسکیت خطی برای تناسب اندام فواید زیادی دارد، از جمله توانایی آن در سوزاندن کالری، کاهش سایش در استخوان ها و مفاصل و بهبود تعادل و هماهنگی است.

وی افزود: وقتی نوبت به سلامتی می رسد، بسیاری از مردم کالری مصرفی خود را اندازه گیری می کنند، آنها کالری موجود در غذاهایی که خریداری می کنند و مصرف می کنند را ردیابی می کنند و همچنین سعی می کنند با تمرینات مختلف کالری سوزی کنند. اسکیت رولی فعالیت خوبی برای کمک به سوزاندن کالری است.

*اسکیت ورزشی است که به سوزاندن کالری کمک می کند

اکبری ادامه داد: در طول یک دوره اسکیت 30 دقیقه ای، اگر یک اسکیت باز خطی متوسط با سرعت ثابت و راحت اسکیت بازی کند، 285 کالری با ضربان قلب 148 ضربه در دقیقه می سوزاند؛ در مقام مقایسه، اگر اسکیت را انتخاب کنید که در آن به مدت یک دقیقه اسکیت را به صورت تهاجمی متناوب انجام دهید، در مدت 30 دقیقه 450 کالری می سوزانید.

حسن اکبری گفت: در دوچرخه سواری و دویدن می توانید بیشتر کالری از دست دهید اما باید این نکته را مد نظر قرار دهید که این امر به وزن شما بستگی دارد و همچنین اسکیت می تواند عوارض کمتری را برای مفاصل شما به همراه داشته باشد.

این مربی اسکیت ادامه داد: علاوه بر مزیت کالری سوزی اسکیت روی خط ، اسکیت بازان از تأثیر کم بر استخوان ها و مفاصل بدن نیز سود می برند؛ اگر تا به حال در حال آهسته دویدن بوده اید، می دانید که دویدن بر روی زانوها، کمر و مچ پا تأثیر ناخوشایند ایجاد می کند، ماهیت تکراری این ضربه ناخوشایند برای مفاصل شما خوب نیست و با هر قدم تاثیر خود را بر آنها به همراه دارد؛ سکیت روی خط یک گزینه عالی برای آهسته دویدن و یک روش عالی برای حفظ بدن از آسیب استخوان ها و مفاصل است.

وی افزود: در حقیقت ثابت شده است که اسکیت کمتر از نیمی از شوک ناشی از دویدن را بر روی مفاصل نشان می دهد، در حالی که تمام مزایای مشابه را فراهم می کند؛ اگر دونده هستید و پاهایتان به طور مداوم آسیب می بیند، میتوانید اسکیت درون خطی را به عنوان گزینه دیگری در نظر بگیرید که شما را از درد و رنج زیاد در مفاصل نجات خواهد داد.

اکبری بیان کرد: اسکیت خطی نه تنها به شما کمک می کند تا از تأثیر نامطبوع دویدن رها شوید، بلکه تقریباً همان تاثیرات تمرینات قلبی عروقی را فراهم می کند؛ تنها نکته مهم اینکه همیشه روی سطوح صاف اسکیت بازی کنید و از ایجاد توقف، چرخش یا پیچ خوردگی ناگهانی برای کاهش تأثیر منفی در مفاصل خودداری کنید.

این مربی اسکیت با اشاره به عضله سازی این ورزش گفت: حرکات اسکیت به تمرین عضله سازی منجر و این حرکت طبیعی تقریباً هر گروه عضلانی تحتانی بدن را شامل می شود، از جمله عضلات داخلی ران و عضلات گلوت و همچنین می توانید عضلات همسترینگ، عضلات چهار سر ران و ماهیچه های ساق پا را با تناوب بین اسکیت جلو و عقب تقویت کنید؛ چرخش بازوها در حین حرکت اسکیت بازوها و هسته را نیز تقویت می کند، اسکیت به مدت حدود 20 تا 30 دقیقه در روز می تواند این گروه های عضلانی و مفاصل، رباط ها و تاندون های اطراف را تقویت کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی