چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟


چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

اگر یک پنجره Finder جدید را باز کنید، آنگاه در حالت پیش‌فرض، مک شما به پوشه Recents خواهد رفت. اگر نمی‌خواهید که هر بار با باز کردن یک پنجره جدید، فایل‌های اخیر خود را مشاهده کنید (و یا اینکه پوشه Recents را در نوار کناری مشاهده کنید)، آنگاه می‌توانید نسبت به مخفی و یا غیرفعال کردن این پوشه، اقدام کنید. در ادامه قصد داریم که شیوه غیر فعال کردن...

اگر یک پنجره Finder جدید را باز کنید، آنگاه در حالت پیش‌فرض، مک شما به پوشه Recents خواهد رفت. اگر نمی‌خواهید که هر بار با باز کردن یک پنجره جدید، فایل‌های اخیر خود را مشاهده کنید (و یا اینکه پوشه Recents را در نوار کناری مشاهده کنید)، آنگاه می‌توانید نسبت به مخفی و یا غیرفعال کردن این پوشه، اقدام کنید. در ادامه قصد داریم که شیوه غیر فعال کردن پوشه Recents در مک را به شما آموزش دهیم.

پوشه Recents مک شما، چه کاری انجام می‌دهد؟

همان‌طور که می‌دانید، پوشه Recents در مک، به یک مکان حقیقی در کامپیوتر شما اشاره نمی‌کند. در اصل این پوشه با استفاده از قابلیت جست‌و‌جوی Spotlight، فایل‌هایی را که اخیرا استفاده کرده‌اید، در داخل خود گردآوری می‌کند. بنابراین هر فایلی را که در این پوشه مشاهده می‌کنید، در اصل در پوشه‌ای دیگر قرار دارد. بدین ترتیب کاربران فقط میانبرهای این فایل‌ها را در داخل پوشه Recents خود، مشاهده خواهند کرد.

نمی‌توانید به‌صورت کامل پوشه Recents را در macOS خود کنار بگذارید، اما در عوض می‌توانید آن را از دید مخفی کرده و یا اینکه آن را غیرفعال کنید. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

چگونه پوشه Recents را پنهان کنیم؟

درست است که نمی‌توانید پوشه Recents را به‌صورت کامل کنار بگذارید، اما در هر صورت اکثر مردم از مخفی کردن آن در Finder نیز راضی هستند. البته راه‌کاری دیگر نیز وجود داشته که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم.

جهت انجام این کار باید در Dock بر روی آیکون Finder کلیک کنید تا باز شود.

چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

در ادامه باید در نوار منو بر روی “Preferences” کلیک کرده و یا اینکه بر روی صفحه‌کلید خود، کلیدهای “,+Command” را فشار دهید.

چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

پس از باز شدن Finder Preferences، باید بر روی برگه “General” کلیک کرده و سپس منوی “New Finder windows show” را انتخاب کنید.

چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

پس از بسط دادن منو، باید پوشه‌ای جدید را که می‌خواهید هر بار پس از باز کردن پنجره Finder به شما نمایش داده شود، انتخاب کنید. بسته به ترجیحات خود می‌توانید هر پوشه‌ای به غیر از Recents را انتخاب کنید. در این مطلب ما پوشه اصلی (Home) را انتخاب می‌کنیم.

چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

پس از آن باید Finder Preferences را ببندید.

در ادامه ما میانبر Recents موجود در نوار کناری Finder را حذف می‌کنیم. یک پوشه Finder جدید باز کرده و سپس در نوار کناری، بر روی “Recents”، کلیک-راست کنید. در منویی که ظاهر می‌شود، گزینه “Remove from Sidebar” را انتخاب نمایید.

چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

پس از طی کردن این دو مرحله، دیگر در حین فعالیت‌های روزانه خود، پوشه Recents را مشاهده نخواهید کرد. البته این پوشه همچنان در نوار منوی موجود در بالای صفحه و از طریق منوی “Go” موجود در Finder، قابل دسترسی خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه آیکون اپلیکیشن‌های مک خود را تغییر دهیم؟

غیر فعال کردن پوشه Recents در مک

در حقیقت، پوشه Recents به قابلیت Spotlight وابسته است. اگر می‌خواهید که این پوشه را به‌صورت کامل غیرفعال کنید، آنگاه باید ویژگی جست‌و‌جوهای Spotlight را برای تمامی اسناد موجود بر روی هارد درایو مک خود نیز غیرفعال کنید. یکی از معایب این روش این است که دیگر نمی‌توانید فایل‌های موجود بر روی مک خود را از طریق جست‌و‌جوی Spotlight، پیدا کنید. البته همچنان می‌توانید از این ویژگی جهت اجرای اپلیکیشن‌ها و جست‌و‌جو برای پیا‌م‌ها، مخاطبین و سایر انواع داده‌ها، استفاده کنید.

اگر با این قضیه مشکلی ندارید، آنگاه باید بر روی آیکون اپل موجود در گوشه بالا سمت چپ صفحه، کلیک کرده و سپس “System Preferences” را برگزینید. پس از باز شدن System Preferences، بر روی “Spotlight” کلیک کنید.

چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

در Spotlight باید بر روی برگه “Privacy” کلیک کرده تا بتوانید لیستی تحت عنوان “Prevent Spotlight from searching these locations” را مشاهده کنید. با استفاده از این لیست می‌توانید از قرار دادن فایل‌ها در پوشه “Recents” توسط Spotlight، جلوگیری کنید. جهت افزودن یک پوشه جدید باید بر روی آیکون “+” کلیک کنید.

چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

در پنجره‌ای که باز می‌شود، در منوی کشویی نزدیک به بالای پنجره، “Macintosh HD” را انتخاب کنید. این گزینه، تمامی فایل‌های موجود بر روی هارد درایو اصلی مک شما را شامل می‌شود. اگر از شما درخواست تأیید شد، آنگاه بر روی “OK” کلیک کنید.

چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

در ادامه می‌توانید در لیست استثناها، “Macintosh HD” را مشاهده کنید.

چگونه پوشه Recents مک خود را مخفی و یا غیرفعال کنیم؟

اگر می‌خواهید که فایل‌های موجود در درایوهای اکسترنال را نیز مستثنا کنید، آنگاه باید مجددا بر روی “+” کلیک کرده و سپس فایل‌های موردنظر خود را به لیست “Prevent Spotlight from searching these locations” اضافه کنید.

System Preferences را بسته و سپس با انتخاب کردن “Go > Recents”، پوشه “Recents” را در Finder باز کنید. اکنون پنجره باز شده باید خالی باشد. اگر هنوز هم فایل‌هایی در آن وجود دارند، آنگاه می‌توان گفت که همان‌هایی هستند که بر روی درایوهای اکسترنال قرار دارند. به “System Preferences > Spotlight > Privacy” بازگشته و سپس درایوهای بیشتری را به لیست استثناها، اضافه کنید.

خبر خوب این است که هنوز می‌توانید با استفاده از Spotlight، نسبت به جست‌و‌جوی سایر آیتم‌ها از جمله اپلیکیشن‌ها، مخاطبین و پیام‌ها، اقدام کنید، اما همچنان پوشه “Recents” شما، خالی خواهد ماند. اکنون دیگر سایر افراد نیز نمی‌توانند بفهمند که اخیرا بر روی چه چیزهایی کار کرده‌اید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان