آغاز آرام هفته با پایانی مهم برای طلا


تحلیل قیمت جهانی طلا اول فروردین 1400/هفته آینده قیمت طلا چگونه پیش بینی می شود؟

به گزارش سایت طلا ،طلا این هفته را ارام شروع کرد چرا که سرمایه گذاران برای خرید های عمده دست نگه داشته اند تا کمیته معاملاتی امریکا در مورد بازده سود اوراق قرضه 10 ساله سیاست های خودش را اعلام کند.

طلا در چند روز گذشته در زیر سطح 1740 دلار در حال نوسان بوده است اما در طول روزهای اول هفته، درساعات معاملاتی آسیا، از ضعف گسترده ی قیمت دلار و کاهش ان بیشترین استفاده را برد و روز چهارشنبه به بالاترین قیمت دو هفته ی اخیر یعنی 1755 دلار رسید.

هرچند دلار و طلا هر دو سعی کردند روندهای صعودی خود را حفظ کنند، اما قبل از پایدار شدن این روند، هر دو جمعه را با کاهش قیمت به پایان رساندند. به هرحال طلا هفته را بالای قیمت 1740 دلار به پایان برد و توانست برای دومین هفته متوالی صعودی بماند.

کمیته معاملاتی آمریکا اعلام کرده قصد ایجاد تغییر در نرخ سود بازده اوراق ده ساله ندارد و گفت وضعیت سود این اوراق انچنان که مردم فکر میکنند روی قیمت ها تاثیر گذار نیست.

به هرحال سود این اوراق روز 5 شنبه به 1.754% رسید که بالاترین حد 14 ماه اخیر است.

 آغاز آرام هفته با پایانی مهم برای طلا

پیش بینی هفته آینده

در آغاز هفته رویداد اقتصادی مهمی رخ نخواهد داد اما اعضای کمیته معاملاتی امریکا از جمله پاول، در روز دوشنبه و بعد از آن سخنرانی هایی خواهند داشت. بعید است چندروز بعد از جلسه ای که داشتند پاول تغییری در مواضعش ایجاد کند اما سرمایه گذاران به دقت بازده سود اوراق 10 ساله را زیر نظر خواهند داشت. درصد سود این اوراق هم اکنون به مقاومت مستحکم 1.75 % رسیده و گذر از این مقاومت باعث تقویت طلا و دلار خواهد شد.

انتظار می رود از روز 4 شنبه معاملات با قدرت بیشتری انجام گیرد. گزارش اقتصادی آمریکا و اروپا تا به امروز در این روز از جانب تحلیلگر این دو منطقه، ihs markit، منتشر می شود. اما انتظار نمی رود بازار به آن واکنش خاصی نشان دهد. چرا که همچنان عمده ترین فاکتور برای سرمایه گذاران سود خزانه داری امریکاست.

اما در روز 5 شنبه گزارش رشد سراسری محصولات دولت فدرال (GDP) و از ان مهم تر گزارش در امد و مخارج دولت فدرال (PCE)منتشر خواهد شد و بازار را تحت تاثیر قابل ملاحظه ای قرار خواهد داد. مگر اینکه ارزش مالی PCE روی 1.5 % ثابت بماند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام