انتقاد از بی‌تفاوتی شهرداری اردستان نسبت به معرفی بناهای تاریخی


انتقاد از  بی‌تفاوتی  شهرداری اردستان نسبت به معرفی بناهای تاریخی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردستان با انتقاد از بی‌تفاوتی شهرداری این شهرستان نسبت به معرفی ابنیه تاریخی گفت: شهرداری حتی یک بنر تبلیغاتی در سطح شهر و محورهای مواصلاتی برای تبلیغات در این زمینه نصب نکرده است.

مهدی مشهدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آمار بازدید و اقامت مسافران نوروزی شهرستان اردستان نسبت به سال گذشته تاکنون ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه قطعا اگر مشکلاتی که ویروس کرونا به وجود آورده وجود نداشت آمار مسافران نوروزی بیشتر بود، افزود: امسال در شهرستان اردستان حدود ۱۰ اقامت گاه پروانه بهره برداری دریافت کردند و در ایام نوروز مسافر پذیر هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی نمی توانند در خانه های استیجاری که در سامانه مسافریار ثبت نام نکرده اند اقامت داشته باشند. از نظر میراث فرهنگی و گردشگری تنها خانه‌هایی امکان پذیرش گردشگر و مهمان دارند که از این اداره مجوز دریافت کرده باشند و ما در صورت دریافت گزارش از خانه‌های غیرمجاز آن‌ها را به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی خواهیم کرد.

مشهدی تأکید کرد: افرادی که اقدام به اسکان مسافران نوروزی و گردشگران در منازل خود می کنند برای فعالیت در ایام نوروز ۱۴۰۰ باید مجوز لازم را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل محدودیت ها تنها در سه مکان مسجد جامع اردستان و مسجد جامع و موزه مردم شناسی زواره بلیت فروشی الکترونیکی انجام می شود، گفت: متاسفانه زیرساخت های فروش بلیت الکترونیکی در دیگر بناهای شاخص شهرستان وجود نداشت و نتوانستیم در آن مکان ها بلیت فروشی داشته باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان در خصوص خاموشی قنات دوطبقه ثبت جهانی اردستان توضیح داد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون چندین بار تأسیسات برق قنات دوطبقه را تعویض کردیم، ولی متأسفانه در آن مکان به دلیل نداشتن دوربین مدار بسته سرقت انجام می شود. حتی در چند ماه گذشته بخشی از رخت شورخانه قنات دوطبقه مورد تخریب قرار گرفته است.

مشهدی با بیان اینکه نصب دوربین مداربسته در قنات دوطبقه اردستان یکی از نیازهای فوری آن مکان است که امیدواریم در اعتبارات سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شود، افزود: متاسفانه شهرداری اردستان در موضوع نظافت اطراف بناهای تاریخی از جمله مسجدجامع و قنات دوطبقه هیچ همکاری ای با میراث فرهنگی ندارد.

وی ادامه داد: با برگزاری جلسه ستاد تسهیل سفر در فرمانداری اردستان مصوب شد که چهار پایگاه سلامت نورزوی در شهرستان جانمایی شود که فقط ۲ پایگاه در شهرهای زواره و مهاباد راه اندازی شد، ولی در اردستان هیچ گونه همکاری از طرف شهرداری برای برپایی پایگاه سلامت نوروزی انجام نشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اردستان با انتقاد از "بی تفاوتی " شهرداری نسبت به معرفی ابنیه تاریخی اردستان گفت: شهرداری اردستان حتی یک بنر تبلیغاتی در سطح شهر و محورهای مواصلاتی برای تبلیغات در این زمینه نصب نکرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...