میزان ابتلا به کرونا در لرستان 75 درصد افزایش یافته است


میزان ابتلا به کرونا در لرستان 75 درصد افزایش یافته است

خرم‌آباد - ایرنا - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: میزان ابتلا به کرونا در این استان نسبت به بهمن ماه سال گذشته 75 درصد افزایش یافته است.

دکتر علی فرهادی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۷۲ هزار نفر در لرستان به کووید ۱۹ مبتلا شدند و اکنون ۱۷۰ بیماری در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی اظهار داشت: روند ابتلای به این ویروس در لرستان افزایشی است و نسبت به بهمن ماه سال گذشته مزان ابتلا در لرستان ۷۵ درصد افزایش یافت.

دکتر فرهادی ادامه داد: در صورت عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم میزان روند بستری در بیمارستان های استان افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اکنون سه شهراستان در وضعیت نارنجی قرار دارند، اضافه کرد: در روزهای گذشته وضعیت شهرستان بروجرد نیز نارنجی شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه کرونای انگلیسی در استان در حال گردش است، گفت: از هم استانیها تقاضا می شود از هرگونه دورهمی خانوادگی و مسافرت پرهیز کنند و در صورت مشاهده هرگونه علایم با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

براساس اعلام معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد استانی شهرستان های خرم آباد، الیگودرز، کوهدشت، چگنی، رومشکان، ازنا، دلفان و سلسله در وضعیت آبی و زرد و شهرستان های دورود، پلدختر و بروجرد در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

تاکنون ۷۱ هزار و ۸۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در این استان شناسایی شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته