اعتراضات در ذی قار عراق/ ترور یک افسر عراقی در بغداد


اعتراضات در ذی قار عراق/ ترور یک افسر عراقی در بغداد

پارسینه: صدها تظاهرکننده در استان ذی قار در جنوب عراق ساختمان اداره محلی در شهرستان الرفاعی را در اعتراض به تعیین فرماندار جدیدی برای آن بستند.

اعتراضات در ذی قار عراق/ ترور یک افسر عراقی در بغداد

به گزارش سومریه نیوز، صدها تن از ساکنان شهرستان الرفاعی در استان ذی قار ساختمان فرمانداری در مرکز این شهرستان را بسته و مخالفت خود را با تعیین عمار الرکابی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان به جای کاظم الفیاض، فرماندار برکنار شده ابراز کردند.

تظاهرکنندگان تاکید کردند که فرماندار جدید شخصی حزبی است و نمی‌تواند این منصب را عهده دار شود چراکه این منصب باید در دست افراد مستقل باشد.

تظاهرکنندگان خواهان تعیین افراد مستقل غیر سیاسی در پست‌های اجرایی محلی شدند، چراکه به گفته آنها افراد مرتبط با احزاب سیاسی نمی‌توانند به شهروندان بدون تمایز در میان آنها خدمت رسانی کنند.

استان ذی قار یکی از کانون‌های فعال اعتراضات در عراق به حساب می‌آید و مردم نسبت به سوء مدیریت و نابسامانی خدمات و ضعیف بودن فرصت‌های شغلی اعتراض دارند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس با مسلسل خودروی یک افسر را هدف گرفتند و او را با درجه سرهنگ در دستگاه اطلاعات در منطقه المنصور در غرب بغداد ترور کردند.

یک منبع در مصاحبه با آناتولی گفت که این افسر چند گلوله به نقاط مختلف بدنش اصابت کرد و چند دقیقه بعد از حمله، جان خود را از دست داد.

افراد مسلح نیز بعد از حمله پا به فرار گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403