8 مفهوم حرکات دست که بهتر است همه ی ما آن ها را بدانیم


نجات دادن فقط با استفاده از دستان خود، گذاشتن یک پیام گسسته در مورد سو استفاده خشونت آمیز یا استفاده از حرکات دست هنگام رانندگی یا دوچرخه سواری که می تواند به شما کمک کند تا از تصادف جلوگیری کنید.

به گزارش سایت طلا ،نجات دادن فقط با استفاده از دستان خود، گذاشتن یک پیام گسسته در مورد سو استفاده خشونت آمیز یا استفاده از حرکات دست هنگام رانندگی یا دوچرخه سواری که می تواند به شما کمک کند تا از تصادف جلوگیری کنید. شکی نیست که حرکات دست می توانند یک ابزار ارتباطی قدرتمند باشند. در حقیقت، مطالعات نشان داده که حرکات ما می تواند افکار ما را منعکس کند، به دیگران کمک می کند تا ما را بهتر درک کنند و حتی می توانند نیاز به صحبت را جایگزین کنند.

برای کمک به شما در استفاده از این ابزار که معمولاً کم استفاده می شود، ما در این مقاله مهمترین مفهوم حرکات دست را که می توانند روزانه یا در موارد اضطراری به شما کمک کنند انتخاب کرده ایم تا در انتها بتوانید از آنها به صورت مفید استفاده کنید.

مفهوم حرکت دست به نشانه ی کمک

اگر به طور اتفاقی تنها باشید و نیاز به نجات داشته باشید، یک حرکت ساده دست می تواند به شما کمک کند: هر دو دست را به سمت بالا و پایین تکان دهید. به این ترتیب هر هلیکوپتر یا هواپیما بلافاصله متوجه می شود که شما به کمک نیاز دارید. اگر فقط یک دست را تکان دهید، می تواند با علامت "سلام" اشتباه گرفته شود.

مفهوم حرکت دست به نشانه ی خشونت خانگی

گاهی اوقات ارسال پیام کلامی که احساس می کنید توسط همسرتان تهدید می شود امکان پذیر نیست. در این حالت، مفهوم راهنمایی خشونت در خانه بهترین گزینه است. دست خود را بالا نگه دارید و انگشت شست خود را در کف خود قرار دهید و سپس انگشتان خود را به سمت پایین جمع کنید. می توانید این سیگنال را هنگام مکالمه شخصی با شخص یا از طریق تماس ویدیویی نشان دهید.

8 مفهوم حرکات دست که بهتر است همه ی ما آن ها را بدانیم

مفهوم حرکت دست به نشانه ی توقف کردن

هنگام رانندگی یا دوچرخه سواری در شهر، مفهوم حرکت دست برای توقف مهم است. هنگام کاستن از سرعت، بازوی خود را در کنار خود بیرون آورده و دست خود را به سمت زمین بچرخانید. به این ترتیب، شخص پشت سر شما می فهمد که می خواهید متوقف شوید تا سرعت خود را کاهش دهد.

8 مفهوم حرکات دست که بهتر است همه ی ما آن ها را بدانیم

مفهوم حرکت دست به نشانه ی چرخش

این نکته نیز برای رانندگان و دوچرخه سواران است. اگر چراغ های شما خاموش شوند، می توانید با بیرون بردن بازو نشان دهید که در حال تغییر مسیر هستید یا می چرخید. اگر به چپ می روید، بازوی خود را مستقیم دراز کنید. اگر به راست می چرخید، بازوی خود را جمع کرده و دست خود را به سمت آسمان نشان دهید.

8 مفهوم حرکات دست که بهتر است همه ی ما آن ها را بدانیم

مفهوم حرکت دست به نشانه ی موافقت

اگر از طریق تماس ویدئویی با کسی صحبت می کنید یا اگر معلمی هستید که کلاس آنلاین را اداره می کنید، مفهوم حرکت دست موافقت می تواند مفید باشد. برای اینکه حرف های دیگری را قطع نکنید، فقط اجازه دهید انگشت کوچک و انگشت شست شما بیرون باشد، اینگونه کف دست خود را به سمت شخصی که صحبت می کند به نشانه ی موافقت بگیرید.

8 مفهوم حرکات دست که بهتر است همه ی ما آن ها را بدانیم

مفهوم حرکت دست در سخنرانی ها

هنگام ارائه سخنرانی، آنچه با دست انجام می دهید به همان اندازه مهم است که می گویید. برای ایجاد اعتماد فوری و آرامش مخاطبان، دستان خود را با کف دست ها به سمت بالا باز کنید. این ژست معمولاً روی افراد تأثیر مثبت دارد.

8 مفهوم حرکات دست که بهتر است همه ی ما آن ها را بدانیم

مفهوم حرکت دست به نشانه ی کمک به فرد ناشنوا

وقتی می بینید شخصی گم شده یا مضطرب است و اتفاقاً ناشنوا است، می توانید با ایجاد علامت "کمک" از او سوال کنید. دست چپ خود را با انگشت شست بیرون زده و به سمت بالا ببندید. آن را بالای کف دست راست خود قرار داده و هر دو دست خود را جلوی سینه بلند کنید.

8 مفهوم حرکات دست که بهتر است همه ی ما آن ها را بدانیم

مفهوم حرکت دست در مصاحبه شغلی

ما باید در مصاحبه شغلی بهترین خود را به نمایش بگذاریم و این می تواند بسیار استرس زا باشد. برای کمک به نشان دادن برتری و اطمینان، هنگام گوش دادن به مصاحبه کننده ی خود، از انگشتان شیب دار استفاده کنید. کف دستان خود را رو به روی یکدیگر قرار دهید، در حالی که نوک انگشتان شما لمس شده و به سمت بالا قرار دارند.

8 مفهوم حرکات دست که بهتر است همه ی ما آن ها را بدانیم

یک حرکت بیشتر: حرکت دست برای اضطراب

احساس اضطراب می تواند به راحتی روز شما را خراب کند. اما اگر دچار اضطراب شدید، سعی کنید انگشتان خود را از هر دو دست ببندید و نوک 2 انگشت شست خود را با هم لمس کنید. این یک حرکت دست یوگا است که به آرامش شما و یافتن آرامش کمک می کند.

8 مفهوم حرکات دست که بهتر است همه ی ما آن ها را بدانیم

چه حرکات دست دیگری را می شناسید که برای دیگران مفید باشد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید