توییتر برای تبعیت از قوانین ترکیه، در این کشور نهاد حقوقی تاسیس می کند


توییتر برای تبعیت از قوانین ترکیه، در این کشور نهاد حقوقی تاسیس می کند

توییتر در تلاش است خود را با قوانین جدید ترکیه منطبق کند. در صورت عدم تبعیت شبکه‌های اجتماعی از این قوانین، پهنای باند اختصاص یافته به آنها توسط دولت ترکیه کاهش می یابد، تا حدی که دسترسی به شبکه های یادشده و استفاده از آنها ناممکن می شود.

به گزارش جام نیوز، ترکیه قوانین تازه ای را برای صدور اجازه تداوم فعالیت شبکه های اجتماعی به تصویب رسانده که به موجب آنها شبکه های اجتماعی دارای بیش از یک میلیون کاربر باید داده های کاربران ترکیه ای را در همین کشور ذخیره کنند.

بر اساس قوانین یادشده شرکت های فناوری و اینترنتی باید یک نماینده رسمی در ترکیه معرفی کنند و وی باید پاسخگوی درخواست ها برای حذف محتوایی که حریم شخصی را نقض کند، باشد. این درخواست ها باید ظرف 48 ساعت مورد رسیدگی قرار بگیرند و اگر شبکه های اجتماعی یادشده از تبعیت از قوانین مذکور خودداری کنند، هم جریمه می شوند و هم ارسال تبلیغات برای نمایش در آنها ممنوع خواهد شد و در نهایت پهنای باند اختصاص یافته به آنها کاهش می یابد، تا حدی که دسترسی به شبکه های یادشده و استفاده از آنها ناممکن می‌شود.

توییتر با صدور بیانیه ای در این زمینه از تعهد خود به حفاظت از داده ها و دیدگاه های مردم ترکیه که کاربر توییتر هستند، خبر داده و افزوده که عملکرد این شرکت در ترکیه در زمینه ارائه اطلاعات به دولت و قوه قضاییه کماکان شفاف باقی می ماند.

بی توجهی یوتیوب، فیس بوک، توییتر و تیک تاک به قوانین مذکور در سال 2020 موجب شد که هر یک از آنها 5.1 میلیون دلار جریمه شوند و از آن زمان تاکنون فیس بوک، تیک تاک و یوتیوب نمایندگان محلی خود را در ترکیه معرفی کرده اند و توییتر هم به این جمع پیوسته است.

فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور