گردشگران با رعایت پروتکل ها از جاذبه های تاریخی البرز دیدن کنند


گردشگران با رعایت پروتکل ها از جاذبه های تاریخی البرز دیدن کنند

کرج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به گشایش چهار جاذبه تاریخی و دیدنی استان بر روی گردشگران ، از بازدید کنندگان خواست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وارد این مکان های دیدنی شوند.

فریدون محمدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کاخ تاریخی مروارید، کاروانسرای تاریخی ینگی امام ، آسیاب آبی مهدی آباد و تپه ۹ هزار ساله ازبکی از سوم فروردین ماه جاری بر روی گردشگران گشایش یافته که انتظار می رود در این شرایط کرونایی، گردشگران با متولیان این مجموعه ها، همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در این مجموعه ها پیش بینی شده اما همکاری بیشتر گردشگران با متولیان امور ضروری است .

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز تاکید کرد که این جاذبه ها به خاطر معرفی پیشینه تاریخی استان و جذب گردشگران در نوروز امسال فعال بوده و امیدواریم با قطع زنجیره کرونا در ماه های آینده بتوانیم ، گنجینه های تاریخی و گردشگری استان را بر روی مردم و گردشگران بگشاییم.

محمدی با بیان اینکه طبیعت استان البرز دارای ویژگی های منحصر به فرد دیدنی است، گفت : آنچه در این روزها برای مردم و مسوولان اهمیت فراوان دارد، گردشگری مسوولانه است ؛ یعنی رعایت فاصله اجتماعی، حفظ محیط زیست و پیشگیری از آلودگی و تخریب منابع طبیعی و تاریخی به عنوان سرمایه های ملی در نگاه نخست همگان قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: در سال ۹۹ با وجود شرایط تحریمی و کرونایی ، اقدامات ارزشمندی برای تحول در بخش گردشگری و صنایع دستی استان البرز انجام شده که نمونه بارز آن ، تسهیل گری در احداث تعدادی هتل و مرکز خدمات گردشگری و صدور مجوز برای توسعه این بخش بوده است.

وی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در بخش گردشگری در دوران پسا کرونا نمود عینی پیدا خواهد کرد زیرا تعداد قابل توجهی مجموعه فرهنگی و خدماتی در استان مجوز تاسیس و راه اندازی دریافت کرده که در سال ۱۴۰۰ شاهد به ثمر نشستن آنها خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت : مهمترین اقدام در سال ۹۹ ، بسترسازی برای واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی بوده که افزون بر مرمت این مکان ها ، زمینه درآمد زایی، اشتغالزایی و جذب گردشگران داخلی و خارجی با نظارت دولت و وزارت میراث فرهنگی فراهم می شود.

محمدی تاکید کرد که با وجود شرایط کرونایی تحول شگرفی در بخش میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان را شاهد هستیم و در دوران پسا کرونا این اقدامات نتایج مطلوبی برای استان خواهد داشت.

وی افزود: مهمترین اقدام در این زمینه مرمت آثار تاریخی با کمک سرمایه های بخش خصوصی ، تحول گردشگری و رونق در صنایع دستی است.

استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند بوده که حدود ۳۰۰ اثر آنها ثبت ملی شده است.

۶ شهرستان تابعه استان البرز دارای وضعیت زرد و یک شهرستان آبی کرونایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه