٢٣ درصد از اراضی سیستان وبلوچستان مجهز به سیستم های نوین آبیاری است


٢٣ درصد از اراضی سیستان وبلوچستان مجهز به سیستم های نوین آبیاری است

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ٢٣ درصد از اراضی استان مجهز به سیستم های نوین آبیاری است که نزدیک به میانگین کشوری است.

به گزارش ایسنا جعفر زربافتی افزود: سیستان و بلوچستان با میانگین بارش سالانه کمتر از ١٠٠ میلیمتر ، جزو استان‌های کم بارش و گرم و خشک محسوب می شود و بمنظور افزایش بهره وری از منابع آبی، ایجاد زیر ساخت مناسب انتقال و توزیع آب در سطح مزرعه از طریق احداث انواع سیستم های آبیاری مدرن و انتقال آب با لوله ضرورتی حیاتی است.

وی بیان داشت: تاکنون حدود ۴۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان به سیستم های نوین آبیاری مجهز گردیده که موجبات صرفه جویی در مصرف بیش از ٢۵٠ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی علاوه بر افزایش کمی و کیفی محصولات زراعی و باغی را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته افزون بر ۴۵٠ میلیارد ریال صرف اجرای سیستم های نوین آبیاری در سطح استان شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح عظیم آبرسانی به ۴۶هزارهکتار از اراضی دشت سیستان و اهمیت اجرای سیستم های نوین آبیاری در افزایش بهره‌وری مصرف آب از طریق جلوگیری از هدر رفت منابع آبی، توزیع پایدار و مطمئن آب بین کشاورزان ، اذعان داشت: احداث شبکه فرعی آبیاری داخل مزارع طرح آبیاری دشت سیستان از محل حوضچه های پنج هکتاری به مزارع در سطح حدود ۴۰۰۰ هکتار مطالعه و اجرایی شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403