رشد 45 درصدی ایجاد واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی


رشد 45 درصدی ایجاد واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال 99، تعداد 29 واحد صنعتی در دوره 40 سـال انقـلاب در استان به بهره‌برداری رسیده که این تعداد نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد 45 درصدی را نشان می‌دهد.

عباس جرجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این واحدهای صنعتی که ظرفیت ۵۰ نفر کارکن و بیشتر را دارند زمینه اشتغال پنج هزار و ۵۴۳ نفر فراهم شده است.

وی بیان کرد: همچنین تا پایان سال ۹۹، تعداد ۲۷۸ واحد صنعتی دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر با ۱۰ هزار و ۴۴۸ نفر شاغل در دوره چهل سـاله انقـلاب اسلامی در استان به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: این تعداد نسبت به ابتدای دولت یازدهم، رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

جرجانی از ایجاد و راه‌اندازی ۲۴۹ واحد صنعتی دارای ۱۰ تا ۵۰ نفر کارکن در استان خبر داد و اظهار داشت: با راه‌اندازی این واحدها چهار هزار و ۹۰۵ نفر مشغول به کار شدند.

وی بیان کرد: تعداد واحدهای صنعتی از ۲۲۵ واحد در ابتدای دولت یازدهم اکنون با ۱۱ درصد افزایش به ۲۴۹ واحد رسیده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: واحدهای صنعتی مهم و بزرگ به بهره برداری رسیده استان در چهل ساله انقلاب اسلامی ۱۱ واحد است که ایـن تعداد نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: همچنین تا پایان سال ۹۹ تعداد ۴۳ شرکت تعاونی صنعتی در استان به بهره‌برداری رسید که نسبت به ابتدای دولت یازدهم ۸۰ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر سال ۹۹، ۱۵ طرح صنعتی و معدنی در شهرستان‌های طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، سربیشه و خوسف افتتاح و عملیات اجرایی چهار پروژه صنعتی و معدنی نیز آغاز شد.

وی افزود: در مجموع برای ۱۹ پروژه در حوزه‌های صنعت و معدن استان در این مدت بیش از ۲ هزار و ۶۲۵ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

جرجانی تاکید کرد: سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان هدف‌گذاری شده بود که منجر به ایجاد یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین ۱.۵ میلیارد تومان یارانه به واحدهایی که با استفاده از تسهیلات حمایتی، افزایش تولید داشتند، فعالیت خود را حفظ کردند یا در حال افزایش ظرفیت بودند، اختصاص یافت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: هفته دولت سال گذشته نیز ۱۳ پروژه شاخص بخش معدن، صنعت و تجارت با سرمایه‌گذاری سه هزار و ۷۱ میلیارد ریال در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد که نتایج این طرح‌ها در سال‌های آتی مشاهده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری