هماهنگی بین قوا برای تحقق شعار سال ضروری است


هماهنگی بین قوا برای تحقق شعار سال ضروری است

تربت‌حیدریه - ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی تربت ‌حیدریه گفت: ابتدایی‌ترین و اساسی‌ترین اقدام برای تحقق شعار سال، اقدامات همسو و هماهنگ بین قوای حاکمیتی برای افزایش تولید داخلی است.

محمد حاتمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نگاهی به شعارهایی که مقام معظم رهبری در طول یک دهه اخیر انتخاب کرده‌اند، می توان مشاهده کرد که بحث اقتصاد مورد تاکید معظم له قرار گرفته است و در پنج سال اخیر نیز، که تحریم‌ها شدیدتر شده و معیشت مردم مورد تهدید قرار گرفته، مباحث اقتصادی بیشتر مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.
وی گفت: از نگاه رهبری، علاج کار تکیه بر تولید داخلی و توان ملی است تا تهدیدهای تحریم، با خودکفایی در اقتصاد، تبدیل به فرصت شود.
حاتمی در بیان نقش سه قوه برای تحقق شعار سال، گفت: قوه مقننه موظف است با تکمیل یا منسجم کردن قوانین همسو در راستای افزایش تولید و نیز تسهیل قوانین مرتبط با تولید، قدم‌های اساسی بردارد.
استاد فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه افزود: قوه قضاییه نیز باید با تداوم طرح احیا و بازگشایی مراکز تولیدی که از پارسال آغاز کرده، گام‌های موثرتری در این مسیر بردارد و قوه مجریه نیز موظف است با اتخاذ ساز و کارها و صدور بخشنامه‌های مرتبط با تسهیل‌گری تولید، اقدامات اجرایی لازم را صورت دهد.

این استاد دانشگاه گفت: دولت همچنین با برگزاری جلسات متعدد مشترک با دست اندرکاران و فعالان بخش تولید باید برای شنیدن مشکلات آنان و رفع قوانین دست و پاگیر و جلوگیری از قاچاق کالا و همچنین واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه داخلی دارند، از تولیدکنندگان حمایت کند.
به گفته حاتمی، وزارت امور خارجه نیز باید با ارایه یک برنامه دیپلماسی اقتصادی، اقدام به معرفی کالاهای ایرانی در خارج از کشور کند.

رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری و تاکید کردند که شعار انقلابی «جهش تولید» امسال باید با حمایت همه‌جانبه و رفع موانع، به صورت کامل محقق شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان