اعلام جزئیات واکسیناسیون رئیس جمهور روسیه علیه کرونا


اعلام جزئیات واکسیناسیون رئیس جمهور روسیه علیه کرونا

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه به خبرنگاران اعلام کرد پوتین اولین تزریق واکسن دو فازی روسی علیه ویروس کرونا را انجام داد و حدود سه هفته بعد، دوز دوم این واکسن را تزریق خواهد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این اطلاع داده شده بود که پوتین با یکی از واکسن های روسی واکسینه می شود. در حال حاضر ، سه واکسن برای پیشگیری از کووید 19 در روسیه ثبت شده است. آنها اسپوتنیک وی، EpiVacCorona و KoviVac نام دارند. واکسن های اول و دوم قبلاً برای واکسیناسیون افراد بالای 60 سال تأیید شده اند و واکسن KoviVac ، طوری که سرویس مطبوعاتی وزارت آموزش و علوم روسیه در ماه فوریه خاطرنشان کرد ، فعلاً فقط برای افراد 18 تا 60 ساله توصیه می شود. طبق دستورالعمل مربوطه، تزریق دوم "اسپوتنیک وی" باید سه هفته پس از تزریق اول ان انجام شود و تزریق دوم واکسن "EpiVacCorona" در عرض 2-3 هفته انجام می شود.

عصر روز سه شنبه، پسکوف گفته بود که پوتین علیه ویروس کرونا واکسینه شده و پس از واکسیناسیون حالش خوب است. خبر نگاران از سخنگوی کرملین خواستند روشن کند که آیا این اولین تزریق بوده است یا خیر و آیا رئیس جمهور هنوز تزریق دوم واکسن راهنوز انجام نداده است.

پسکوف گفت:"بله ، این اولین تزریق بود و در نتیجه سه هفته بعد، دومین تزریق واکسن انجام می شود."

پیش از این، سخنگوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه اعلام کرده بود که کرملین فاش نمی کند که پوتین کدام یک از واکسن های روسی علیه کووید را تزریق می کندو خود این روند را نشان نخواهد داد. وی همچنین خاطرنشان کرد که رئیس جمهور روسیه نمی خواهد جلوی دوربین واکسن بزند اما حتی بدون این نیز کارهای زیادی برای تبلیغ واکسن انجام می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد