بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی 38 درصد افزایش یافت


بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی 38 درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: بیماران بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان 38 درصد و در بخش مراقبت‌های ویژه نیز 28 درصد امروز (‌چهارشنبه) نسبت به روز قبل افزایش یافت.

غلامرضا شریف زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موارد بستری بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان نیز سوم فروردین نسبت به روز قبل (دوم فروردین) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در زمینه بروز موارد بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در کشور، رتبه پنجم را بعد از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمر، سمنان و چهار محال بختیاری به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: میزان بروز تجمعی در استان هزار و ۹۴۳ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که شاخص کشوری ۲ هزار و ۱۳۶ است.

وی تصریح کرد: میزان مرگ و میر در استان نیز ۴.۷ درصد و شاخص کشوری ۳.۴ درصد است لذا میزان مرگ و میر در خراسان جنوبی نسبت به شاخص کشوری ۱.۳ درصد بالاتر است.

شریف زاده عنوان کرد: میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان ۹۲.۳ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که نسبت به شاخص کشوری ( ۷۳ نفر) ۱۹ واحد بیشتر است.

وی با اشاره به رتبه‌بندی شهرستان‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی کرونا گفت: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۵۲۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه نخست را دارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۴۰۹ در رتبه دوم، قاینات با ۲ هزار و ۳۰۳ رتبه سوم، فردوس با ۲ هزار و ۲۶۹ رتبه چهارم، بشرویه با ۲ هزار و ۱۶۳ رتبه پنجم، بیرجند با هزار و ۸۹۷ رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی هزار و ۸۷۱ رتبه هفتم، سربیشه با هزار و ۳۲۰ رتبه هشتم، خوسف با هزار و ۳۲۱ رتبه نهم، درمیان با هزار و ۲۹۳ رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی هزار و ۲۳۸ در رتبه یازدهم قرار دارد.

شریف زاده تاکید کرد: پنج شهرستان خراسان جنوبی میزان بروز تجمعی آنها از شاخص کشوری بالاتر است.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان گفت: شهرستان‌های بیرجند، قاین، زیرکوه، فردوس، نهبندان، درمیان، بشرویه، سرایان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های خوسف و سربیشه در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای عکس ناجور نعیمه نظام دوست در ویلای کردان ! / فتوشاپ نیست خودم بودم + فیلم