983 پرونده تخلف اقتصادی در خراسان رضوی تشکیل شد


983 پرونده تخلف اقتصادی در خراسان رضوی تشکیل شد

مشهد-ایرنا- کارشناسی مسئول بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از 27 اسفندماه تا پایان وقت دیروز (سوم فروردین ماه) 9 هزار و 217 مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا و خدمات در استان انجام گرفت که منجر به تشکیل 983 پرونده تخلف اقتصادی شد.

بخشعلی بیاتی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تخلفات اقتصادی شامل کم فروشی، گران فروشی، عدم صدور فاکتور و موارد دیگری بوده که طی بازرسی ها به صورت انفرادی یا گشتهای مشترک با سایر دستگاه های اجرایی احراز شده است.

وی بیان کرد: در این مدت ۶۸۲ مورد شکایت از طریق مراجعه به پایگاه های ثابت یا ستاد تسهیلات زائر گزارش شده که از این محل هفت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به شاکی برگشت داده شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت پنج تا ۶ مورد گزارش نیز از مراکز اقامتی شامل هتل آپارتمانها، مسافرخانه ها در مشهد به بازرسان گزارش شده است.

کارشناس مسوول بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور اجرای طرح ویژه نظارتی بر بازار استان در ایام پایانی سال، ۲۵۰ بازرس در مشهد و شهرستانها فعالیت دارند که ۲۰۰ ناظر افتخاری نیز آنان را همراهی می‌کنند.

بیاتی افزود: این طرح نظارتی به سبب شرایط ویژه بازار با مشارکت اتاق اصناف و سایر دستگاه های نظارتی در قالب استقرار پایگاه های ثابت و سیار، انجام گشتهای بازرسی، تشکیل پرونده های تخلف، رسیدگی به تخلفات و شکایات آغاز شده است و تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: نظارت ویژه بازرسان در این ایام بر عرضه کالاهای پرمصرف نوروزی مانند شیرینی و شکلات، آجیل و خشکبار، کیف و کفش، لباس، دفاتر خدمات مسافرتی، پایانه ها، فرودگاه ها، راه آهن، مراکز اقامتی، مراکز گردشگری، مجتمع های رفاهی و تفریحی و خدماتی خواهد بود.

بیاتی اضافه کرد: همزمان با نوروز ۱۴۰۰، ۶ پایگاه ثابت بازرسی با همکاری اتاق اصناف مشهد در سطح شهر برای دریافت شکایات و رسیدگی به آنها با تمرکز بر منطقه پیرامونی حرم مطهر رضوی، پایانه، فرودگاه و راه آهن ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس