بچه‌های مسجد نقشی مهم در مقابله با تهدیدات علیه مهدویت دارند


بچه‌های مسجد نقشی مهم در مقابله با تهدیدات علیه مهدویت دارند

حجت‌الاسلام کلباسی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی درباره مهدویت اصیل و آسیب‌هایی که آن را تهدید می‌کند از رسالت‌های کانون‌های مسجدی است، گفت: معرفت افزایی و مهارت افزایی دو شرط فعالیت مهدوی بچه‌های مسجد است.

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در گفت و گو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره ضرورت و بایدهای معرفت و انس بچه های مسجد با مهدویت و امام زمان(عج)، اظهار کرد: مسئله مسجد و نقش آن در جامعه اسلامی کاملا روشن است و نیازی نیست این نقش تبیین شود؛ طبیعتا فعالیت های فرهنگی در مساجد علاوه بر فعالیت های معمول مثل اقامه نماز و برگزاری مراسم ها، نیازی جدی است یعنی باید در مسجد جمعی فعال باشند و برای محله و منطقه برنامه ریزی کنند و بتوانند اقشار مختلف را به خانه های خدا جذب کنند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: این کار نیازمند برنامه ریزی و تخصص است، کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای شکلگیری این فعالیت ها هستند و می توانند افراد از اقشار مختلف را جذب مسجد کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت مهدوی در مساجد نیازمند برنامه ریزی مستمر و هدف دار است، گفت: این باور به دلیل ویژگی های خاص از موضوعاتی است که هم بسیار می تواند تحرک آفرین و هم بسیار خاطرناک شود شاید بعد از مسئله نبوت و ادعای پیامبری، در جوامع اسلامی و نه فقط در جوامع شیعی، موضوعی پرمدعاتر و آسیب پذیرتر از مهدویت وجود نداشته باشد به گونه ای که تا کنون صدها نفر در تاریخ اسلام ادعای مهدویت کرده اند و این ادعا گاهی منجر به فتنه هایی شده است، ادعاهای دیگر همچون بابیت، ارتباط با امام عصر(عج) و ... هم به کرات رخ داده است!

حجت الاسلام کلباسی تاکید کرد: اگر جامعه نسبت به این مسئله آگاه نباشد در لبه پرتگاه انحراف قرار می گیرد چنان که نمونه های تاریخی فراوانی در این باره وجود دارد همچون فتنه های بابیت و بهائیت و امروزی ترشان یمانی و ... .

وی در ادامه ابراز کرد: از این رو، آگاهی بخشی در این باره می تواند از کارویژه های مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد، که اگر به موقع و اصولی و آگاهانه انجام شود می تواند مانع از نفوذ خطر شود وگرنه زمانی متوجه آن می شوند که گریبانگیر شده باشد مثل ویروس کرونا که با آگاهی خطرش رفع می شود.

وی بیان کرد: بنابر این، شناخت این موضوع و آسیب های آن و مزیایایش از موارد کمک کننده است و طبیعتا آشنایی اعضای کانون های مساجد با مهدویت به رسالت مسجد و ارکان آن و سایر دستگاه های مرتبط مربوط است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت درباره نقش انس و معرفت بچه های مسجد با مهدویت در ساخت ایران قوی و تمدن نوین اسلامی، تصریح کرد: مقدمه پیشرفت و قدرت تعیین هدف است اگر هدف انگیزشی نباشد کسی حرکت نمی کند، خوشبختانه بهترین توشه برای هدفگذاری آینده و به حرکت درآمدن را در مهدویت داریم.

وی اضافه کرد: آرمان های مطرح در مهدویت شامل شعارها و دستاوردهای حکومت مهدوی اعم از علم و توانایی و ... جامعه به ویژه جوانان را به حرکت درمی آرود چراکه توان ترسیم کامل این هدف را برای قدرتمندی، بی نیازی و روی پای خود ایستادن و اینکه حداقل در ایده پردازی ها نیازمند واردات نباشیم، دارد از این رو در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری درباره تمدن نوین اسلامی و پیوند و ارتباط آن با موضوع مهدویت بسیار تاکید دارند.

حجت الاسلام کلباسی در پایان با توصیه به بچه های مسجد، یادآور شد: باید سطح آگاهی و مهارتی بچه های مسجد افزایش بیابد، آگاهی یعنی معرفت افزایی و آگاه شدن نسبت به مسائل و تفکر عمیق و اینکه نگاه صحیح و جامعی به مسائل اعتقادی ازجمله مهدویت داشته باشند، مطالعه مفید و شرکت در دوره های آموزشی به انضمام دستیابی به مهارت در تبلیغ و درک که بسیار کارساز است. امروز دستگاه های تبلیغی دنیا با مهارت های ویژه از همه ابزارها استفاده می کنند تا پیام مدنظرشان را برسانند و در این مسیر از هیچ کاری فروگذار نمی کنند. از این رو، معرفت افزایی و مهارت افزایی دو شرط فعالیت مهدوی بچه های مسجد است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی