کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با سیاست‌های تحولی قوه قضائیه


کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با سیاست‌های تحولی قوه قضائیه

رئیس دیوان عالی کشور در بازدید از زندان قاین گفت: یکی از سیاست‌های تحولی قوه قضائیه این است که جمعیت کیفری کاهش پیدا کند و این امر روز به روز محقق می‌شود.

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، روز گذشته چهارشنبه ۴ فروردین در جمع خانواده زندانیان قاینات و بازدید از زندان قاین اظهار کرد: پالایش‌های صورت گرفته که توسط مقامات قضائی استان‌ها در زندان‌ها انجام می شود، سبب شده تعداد زیادی از زندانیان آزاد و تعداد زیادی هم به مرخصی بروند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، وی گفت: امیدواریم با همکاری مقامات قضائی شهرستان روز به روز شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان باشیم.

وی بیان کرد: قوه قضائیه توجه ویژه‌ای به زندان‌ها و زندانیان دارد و در تلاش است تا حد امکان مجازات‌های دیگر جایگزین حکم زندان شود.

مرتضوی مقدم افزود: توجه به خانواده‌ها و فرزندان زندانیان از برنامه‌های قوه قضائیه است و از خانواده‌ها می‌خواهیم در پیشگیری از وقوع جرائم مشارکت بیشتری داشته باشند.

سلمان اسحاقی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که دو هدف متعالی برای زندانها، اصلاح و تربیت است گفت: برخورد کارکنان زندان‌ها در استان و به خصوص شهرستان قاینات به گونه‌ای است که این دو بازو توانسته در عملکرد آن‌ها متبلور شود و در این زمینه حمایت‌های دادگستری و دادستان بسیار موثر بوده است.

در پایان نیز ۳۰ تبلت اهدایی قوه قضائیه به فرزندان زندانیان اهدا شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403