همه چیز درباره پشتیبانی شبکه و کامپیوتر


همه چیز درباره پشتیبانی شبکه و کامپیوتر

پشتیبانی شبکه به مجموعه ای از خدمات اطلاق می شود که به منظور حفظ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه انجام می شود و شامل پشتیبانی کامپیوتر نیز می گردد.

---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



حتما برای شما هم به عنوان کارفرما یا کارمند در یک مجموعه و سازمان پیش آمده است که درگیر مشکلات قطع بودن سیستم، کندی کامپیوتر ها و مواردی از این دست بوده اید و همیشه هم به یک نفر یا شرکت زنگ می زنید که شاید با تاخیر زیاد بتواد مشکلات را حل می کند، برخی مشکلات کامپیوتری نیز دوباره پیش می آیند، به گونه‌ای که دیگر خسته می شوید و خودتون رو با مشکل به وجود آمده سازگار می کنید.
اگر هم کسی یا مجموعه ای نباشد که مشکل شما را حل کند خودتان دست بکار می شوید و سعی در رفع ایراد می کنید. ولی مشکل اینجاست که احتمال رفع ایراد توسط شما کم است و ممکن به طور استاندارد حل نشود و یا باعث ایجاد مشکلی دیگر شود! از این موضوع گذشته ممکن است کلی انرژی و زمان از شما گرفته شود برای کارهایی که وظیفه ی شما نیست و شما به کارهای اصلی خود نمیرسید.

بهترین راه حل برای پشتیبانی شبکه
پشتیبانی شبکه و سیستم های کامپیوتری بهترین راه حل برای موارد این چنینی است اما چگونه؟ اصلا پشتیبانی شبکه چه کاری انجام می دهد؟
پشتیبانی شبکه به مجموعه ای از خدمات اطلاق می شود که به منظور حفظ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه انجام می شود و شامل پشتیبانی کامپیوتر نیز می گردد. امروزه کامپیوترها ابزار اصلی بسیاری از کسب و کار ها به شمار می روند و خدمات مرتبط با آن می تواند باعث سود و یا زیان هنگفتی در کسب و کار ها شود.
از طرفی دیگر امنیت اطلاعات و جلوگیری از نشت اطلاعات به خارج از مجموعه موضوع مهم دیگری در پشتیبانی شبکه است که ارزش پیدا می کند.

شرکت پشتیبانی شبکه
شرکت پشتیبانی شبکه طی قراردادی که با مجموعه ها و سازمان ها می بندد وظیفه دارد جلوی بروز بسیاری از مشکلات شبکه و کامپیوتری را با راه کار های سازمانی بگیرد و این موضوع را گارانتی کند که اگر ایرادی به وجود آمد آن را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کند.

حداکثر زمان رفع ایرادات در قرارداد پشتیبانی شبکه عنوان شده است و کارفرما می تواند آن را بنابر نیاز تغییر دهد! در قرارداد شبکه شرکت آی تی پشتیبان حداکثر زمان رفع مشکل شبکه 72 ساعت عنوان شده است ولی این در حالی است که 90 درصد مشکلات احتمالی که به مرور ممکن است برای کاربران به وجود بیاید در همان لحظه تا نهایت یک ساعت پس از اعلام مشکل از سمت کاربران رفع خواهد شد.
همه چیز درباره پشتیبانی شبکه و کامپیوتر
تنها 10 درصد از مشکلات شبکه های کامپیوتری هستند که ممکن است نیاز به زمانی بیشتر و یا حضور کارشناس پشتیبانی شبکه برای رفع آن باشد. نمونه ای از این مشکلات می تواند قطع اینترنت باشد که کارشناس پشتیبانی شبکه دیگر نمیتواند به صورت ریموت مشکل را رفع کند و برای این موضوع باید در سریع ترین زمان ممکن در مجموعه ی کارفرما حضور پیدا کند و اقدام به رفع مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن بکند.
اگر مشکل پیش آمده برای کارفرما اهمیت زیادی نداشته باشد کارشناس پشتیبان شبکه می تواند در زمان مناسب تری به مجموعه بیاید و نسبت به رفع آن اقدام کند. لازم به ذکر است که این زمان حداکثر به 72 ساعت ممکن است برسد و این زمانی است که در قرارداد پشتیبانی شبکه ذکر شده است.

اهمیت پشتیبانی شبکه
پشتیبانی شبکه از جمله کارهایی است که نیاز به درک عمیق از ساختار شبکه دارد و کارشناسان شبکه با علم و تجربه کافی در شبکه های کامپیوتری می توانند به این درک برسند و نسبت به مشکلات به وجود آمده سریعا اقدام کنند.
از طرفی دیگر پشتیبانی شبکه از جمله خدماتی است که وابسته به راه اندازی درست و اصولی شبکه ی کامپیوتری آن مجموعه است، به گونه ای که بیش از هفتاد درصد خدمات پشتیبانی شبکه به راه اندازی شبکه آن سازمان برمیگردد.

مثالی برای اهمیت راه اندازی و پشتیبانی شبکه
اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم راه اندازی شبکه کامپیوتری یک سازمان مانند پی و اسکلت یک ساختمان می باشد و اگر به گونه ای ساخته شود که استاندارد ها در آن رعایت شده باشد. در نتیجه آن ساختمان مدت بیشتری عمر می کند و زمان بیشتری میتوان در آن ساختمان به راحتی زندگی کرد. اما این به این معنی نیست که دیگر هیچگونه رسیدگی به ساختمان نکنیم! ساختمان هر چند وقت یک بار نیاز به نظافت دارد، نیاز به رنگ و تعمیرات دارد و در کل نیاز به تغییراتی نسبت به گذر زمان دارد. این تغییرات ممکن است بسیار کوچک باشند اما تاثیر طولانی مدتی بر حفظ کیفیت آن ساختمان دارند.
در پشتیبانی شبکه هم موضوع به همین صورت است و ضمن راه اندازی درست و اصولی، باید از آن شبکه به درستی نگهداری کرد و با پشتیبانی و نگهداری شبکه میتوان مشکلات و نیاز آینده را رفع کرد و بهره برداری درست و مناسبی را از تجهیزات شبکه و کامپیوتر ها به عمل آورد تا بتوان برای مدت بیشتری از آن ها استفاده و بهره برداری کرد.
حال که از اهمیت زیاد پشتیبانی شبکه صحبت شد باید به این نکته اشاره کنیم که بسیاری از افراد به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری کمتر اهمیت می دهند و تا زمانی که به طور اساسی گرفتار مشکل خاصی نشومد وجود و لزوم آن را درک نمی کنند. در صورتی همیشه نباید بگذاریم برایمان مشکل ایجاد شود تا اهمیت آن را درک کنیم بلکه باید جلوی بسیاری از مشکلات را تا جای ممکن بگیریم و نگذایم در آینده هزینه های سنگینی بر دوش ما تحمیل شود.
مانند دزدگیر اتومبیل ، زمانی اهمیت آن را درک می کنیم که یک بار ماشین خودمان یا دوستمان مورد سرقت قرار بگیرد!

هدف آی تی پشتیبان
در آی تی پشتیبان تمامی کارشناسان شبکه های کامپیتری با نهایت سخت گیری انتخاب می شوند چرا که برای آی تی پشتیبان این موضوع بسیار اهمیت دارد که مشکلات شبکه آن سازمان با پشتیبانی شبکه به طور درست و اصولی در کمترین زمان و با علم و تجربه ی کافی رفع شوند و همچنین پرسنل و همینطور کارشناس پشتیبان شبکه بتواند ارتباط موثری را با پرسنل و کادر اداری مجموعه هایی که وظیفه پشتیبانی شبکه آن بر عهده آی تی پشتیبان است را به درستی رفع کند.
همه چیز درباره پشتیبانی شبکه و کامپیوتر
تمام تلاش مجموعه آی تی پشتیبان بر این بوده است تا پشتیبانی شبکه معنی و مفهوم بهتری پیدا کند و مجموعه ها و سازمان ها بتواند بهترین خدمات پشتیبانی شبکه ممکن را از ما دریافت کنند و تجربه ی خوبی را در کنار آن ها داشته باشیم.
ما در آی تی پشتیبان به دنبال پیشرفت هستیم و میدانیم که با پیشرفت خود باعث پیشرفت کسب و کار هایی که از ما سرویس پیشتیانی شبکه دریافت می کنند نیز می شویم که در نهایت باعث ایجاد حس بسیار خوبی بین ما و کارفرمایانمان می شود.
خرسندیم که تا به این لحظه اعلام کنیم توانسته ایم چندین سال شیب تند و مثبتی را پیش رو داشته باشیم و مشتریان روز به روز راضی تر از گذشته کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج