تلاش برای افزایش انتفاع گردشگری ایران از جام جهانی قطر / تغییر کاربری لنج‌های چوبی از تجاری به گردشگری


تلاش برای افزایش انتفاع گردشگری ایران از جام جهانی قطر / تغییر کاربری لنج‌های چوبی از تجاری به گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تلاش‌ها در راستای توسعه‌ی کردشگری دریایی خبر داد و گفت: در حال رایزنی هستیم تا با اتکا به جاذبه‌های گردشگری از جام جهانی فرصت قطر استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از زیرساخت های گردشگری شهرستان میناب عنوان کرد: با توجه به این‌که شرایط ویژه‌ی سفرهای نوروزی امسال به دنبال تشویق هموطنان به سفر نبوده ایم و چهارچوبی که برای تعطیلات نوروز و در ایام نوروز وظیفه ای که به وزارت گردشگری محول شده، نظارت دقیق بر نحوه اجرای مفاد دستور العمل ساماندهی سفر‌های ایمن و مسئولانه بوده است.

تیموری در پاسخ به خبرنگار موج درخصوص اقدامات این وزارتخانه برای ارتقا سطح کیفیت مسافرت‌های دریایی نیز اظهار داشت: در بحث نوسازی زیر ساخت‌های دریایی دستگاه های دیگری نیز با این موضوع مرتبط هستند و آن چیزی که به ما مربوط است در بحث گردشگری دریایی است و در این رابطه در اسفند ماه سال گذشته توافق نامه‌ای میان وزارت میراث فرهنگی با سازمان بنادر و کشتیرانی امضا شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه محور اصلی این تفاهم نامه توسعه‌ی گردشگری دریایی است، عنوان کرد: کمیته فنی مشترکی برای این موضوع تعیین شده است تا مسائل مربوط به توسعه و تسهیل گردشگری دریایی در بخش خصوصی و دولتی بررسی شود‌.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در بحث گردشگری دریایی استفاده از لنج های چوبی بود و در پی آنیم تا کاربری آن‌ها را از تجاری به تفریحی تغییر دهیم.

معاون وزیر در پاسخ به دیگر پرسش خبرنگار موج اقدامات این وزارتخانه را با توجه به در پیش رو بودن بازی های جام جهانی قطر تشریح کرد و افزود: ستادی به‌صورت کشوری تشکیل شده شده است و مناطقی که در کشور درگیر این موضوع خواهند شد از جمله جزایر قشم و کیش عضو این ستاد هستند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: برنامه هایی را درحال پیگیری هستیم تا بتوانیم از فرصت ایجاد شده با توجه به نزدیکی قطر به ایران و امکانات محدود این کشور استفاده کنیم و جاذبه‌های گردشگری فرصتی برای توسعه گردشگری کشورمان باشد.

وی در پایان افزود: جلساتی به‌صورت رسمی با کشور قطر درخواست کرده‌ایم که وزارت امورخارجه با مقامات قطری در حال رایزنی هستند تا در خصوص مسائل از نزدیک و نحوه همکاری ها صحبت شود.

گفتنی است، در این سفر معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از اقامتگاه‌ها و مراکز گردشگری میناب نیز بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس