انتقال کودکان پناهجو به پایگاه‌های نظامی تگزاس


انتقال کودکان پناهجو به پایگاه‌های نظامی تگزاس

در پی وضعیت بحرانی در مرز جنوبی آمریکا، پنتاگون موافقت کرده است که هزاران کودک پناهجوی بدون همراه را به دو پایگاه نظامی در ایالت «تگزاس» انتقال دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی جنجال‌های هفته‌های اخیر در خصوص بازداشت طولانی‌مدت کودکان پناهجوی بدون همراه در مرز آمریکا، پنتاگون با درخواست انتقال کودکان پناهجوی بدون همراه که در مرز آمریکا بازداشت شده‌اند، به دو پایگاه نظامی در تگزاس موافقت کرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شب گذشته (چهارشنبه شب) به وقت محلی طی بیانیه‌ای با اعلام این خبر تصریح کرد که ارتش آمریکا با درخواست وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا (HHS) برای «اسکان موقت» پناهجویان زیر سن قانونی در تأسیسات نظامی موافقت کرده است.
طبق این گزارش، کودکان پناهجوی بدون همراه قرار است به پایگاه هوایی «لاکلند» در پایگاه مشترک «سن آنتونیو» تگزاس و پایگاه «فورت بلیس» ایالت تگزاس منتقل شوند.
وزارت بهداشت و خدمات درمانی آمریکا درخواست کرده است که پنج هزار کودک پناهجو در پایگاه نظامی فورت بلیس و ۳۰۰ کودک پناهجو در پایگاه لاکلند نگه داشته شوند که هنوز کاملاً مشخص نیست پنتاگون دقیقاً با این درخواست موافقت کرده یا خیر.
انتقال کودکان پناهجو به دو پایگاه نظامی تگزاس در شرایطی صورت می‌گیرد که سیاست‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای تسهیل پذیرش پناهجویان موجب هجوم انبوهی از پناهجویان کشورهای همسایه آمریکا به مرز جنوبی ایالات متحده شده است.
طبق این گزارش، در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ جوان پناهجو در حال حاضر در بازداشت گشت مرزی آمریکا هستند که این تعداد بین مراکز اداره گمرک و محافظت مرزی و پناهگاههای دیگر تقسیم شده‌اند که از نظر شرایط زیستی در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارند.
اخیراً تصاویری از مراکز اسکان موقت پناهجویان منتشر شده است که کودکان پناهجو را در اتاق‌هایی شلوغ و کوچک نشان می‌دهد که بر روی زمین در شرایط نامناسبی خوابیده بودند.
اوایل هفته جاری، بایدن به دنبال انتشار گزارش‌های رسانه‌ها از وضعیت اسفناک پناهجویان در مرز آمریکا گفت که به زودی از مرز جنوبی آمریکا بازدید خواهد کرد اما «کامالا هریس» معاون بایدن در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص احتمال بازدید از منطقه مرزی آمریکا، پس از آنکه به این سؤال خندید، ابروان خود را بالا انداخت که این حرکت وی موجی از انتقادات را به همراه داشت.
طبق این گزارش، دولت بایدن همچنین مجبور شد به دنبال افزایش انتقادات، روز سه‌شنبه هفته جاری تصاویری از دو مرکز مرزی در تگزاس که کودکان پناهجوی بدون همراه در آن جا جای داده شده‌اند، منتشر کند.
همزمان با انتشار تصاویری از پناهگاههای مرزی آمریکا، دولت بایدن به دلیل عدم تمایل برای ارائه دسترسی رسانه‌ها به مراکز مهاجران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.
در حالی که اداره گمرک و گشت مرزی آمریکا همچنان اجازه بازدید را برای رسانه‌ها فراهم نیاورده است اما دو ویدئو و ۴۴ تصویری را از این مراکز مرزی منتشر کرد که در آن‌ها وضعیت موجود در مراکز مرزی شهرهای «دونا» و «ال پاسو» ایالت تگزاس را نشان می‌دهد.
تصاویر و ویدئوهای منتشر شده، کودکانی را نشان می‌دهد که در سالن‌هایی روی زمین خوابیده‌اند و فویل‌هایی را برای گرم نگه داشتن خود روی خود کشیده‌اند.
بایدن که به سرعت پس از روی کار آمدن، به لغو سیاست‌های سختگیرانه ترامپ در قبال مهاجران روی آورد، هم‌اکنون با زیرپاگذاشتن عمل به وعده‌های خود، شیوع بیماری همه‌گیر کرونا را بهانه کرده و می‌گوید که «اکنون زمان آن نیست» که پناهجویان به سمت ایالات متحده آمریکا روانه شوند اما با این حال، همچنان هزاران پناهجو پس از آن که بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا روی کار آمد، به امید یک زندگی بهتر به سمت مرزهای آمریکا هجوم بردند.
انتهای پیام/
منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند