127 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز شناسایی شد


127 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز شناسایی شد

کرج – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز اعلام کرد که از ابتدای تعطیلات نوروزی سال جدید تاکنون 127 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان شناسایی و برای آن ها اخطاریه رفع تصرف صادر شده است.

سرهنگ سید مجتبی موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ زمین های کشاورزی برای تولید محصولات غذایی یک ضرورت است بنابراین تغییر کاربری این زمین ها به ویژه در حاشیه شهر و روستاها خسارت جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی احتمال اقدام به تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی وجود دارد بنابراین با استقرار تیم های ویژه حفظ کاربری و رصد گزارش های سامانه ۱۳۱، از تخلفات احتمالی جلوگیری می شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی ۱۴ گروه برای حفاظت از اراضی کشاورزی استان در آمادگی کامل قرار دارند، تصریح کرد: در این گروه ها حدود ۳۵ نفر نیرو تا پایان روز ۱۴ فروردین در آمادگی کامل برای پایش اراضی کشاورزی و برخورد با متخلفان به سر می برند.

وی گفت: از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده برای ۲۰ مورد توقف عملیات صادر شده و ۱۲ مورد آلات و ادوات تغییر کاربری نیز توقیف شده است.

وی یادآور شد که بیشتر این تغییر کاربری ها در شهرستان های ساوجبلاغ و چهارباغ بوده است.

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا