320 برنامه هفته جوان در خراسان رضوی آماده برگزاری است


320 برنامه هفته جوان در خراسان رضوی آماده برگزاری است

مشهد- ایرنا- همزمان با سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و آغاز هفته جوان 320 برنامه مرتبط با جوانان در طول این هفته فرهنگی در سطح استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی روز پنجشنبه گفت: برنامه‌های هفته جوان به همت خانه جوانان مشهد، مجمع جوانان خراسان رضوی، ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای مختلف این استان، شماری از مراکز مشاوره جوانان و ازدواج و همچنین یاری دیگر ادارات‌کل استان در سطح خراسان رضوی تهیه و برپا شده‌اند.

اسماعیل حاجی‌آبادی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۲ اداره‌کل استان عضو ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی هستند که در مجموع ۵۵ ویژه برنامه را طی هفته جوان در این خطه اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به کسب عنوانهای برتر توسط سازمانهای مردم‌نهاد (سمن) جوانان خراسان رضوی و کسب بالاترین امتیاز میانگین کشوری از سوی همین سمنها در چارچوب ارزیابیهای وزارت ورزش و جوانان، ۲۰ سمن برتر جوانان این استان نیز در طول هفته جوان تجلیل و قدردانی می‌شوند.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی "غبارروبی مزار شهدا توسط جوانان و دبیران سازمانهای مردم‌نهاد، تجلیل خانواده شهیدان جوان، برپایی شب شعر، میز گفتگو و دورهمی جوانان موفق، ارائه مشاوره رایگان ازدواج و خانواده" را از جمله برنامه های هفته جوان در شهرستانهای استان خراسان رضوی برشمرد

وی گفت: "برپایی رزمایش کمک عیدانه در مناطق کم برخوردار خراسان رضوی، دیدار جوانان با نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم خراسان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران‌کل ادارت و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش مجازی در حوزه جوانان و تحکیم بنیان خانواده" از دیگر برنامه‌های هفته جوان در خراسان ضوی هستند.

حاجی‌آبادی همچنین پیش‌بینی کرد: با توجه به تعطیلات نوروزی و مناسبتهای همزمان با هفته جوان آینده، اجرای برخی از برنامه‌ها به ویژه موارد مرتبط با حضور مدیران‌کل ادارات خراسان رضوی به روزهای پس از هفته جوان موکول شوند.

دو میلیون و ۱۶۰ هزار نفر از جمعیت شش میلیون ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی را قشر جوان با سنین ۱۸ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند.

یازدهم شعبان‌المعظم سالروز ولادت "حضرت علی‌اکبر" فرزند جوان حضرت سیدالشهدا (ع) که در رکاب پدر و امام زمان خود در کربلا به فیض عظمای شهادت نائل آمد، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران "روز جوان" و پنجم تا دوازدهم فروردین ماه جاری "هفته جوان" نامگذاری شده است.

حضرت علی‌اکبر که در یازدهمین روز شعبان سال ۳۳ هجری قمری در مدینه متولد شد، به گواهی تاریخ از نظر سیما و خلق و خوی شباهت بسیار زیادی با پدربزرگ شریف خود حضرت محمد مصطفی (ص) داشت. فرزند جوان و برومند امام حسین (ع) هنگامی که ۲۸ سال سن داشت روز عاشورا در نبرد با سپاه یزید مظلومانه به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا