پنتاگون کودکان مهاجر را در پایگاه‌های نظامی اسکان می‌دهد


پنتاگون کودکان مهاجر را در پایگاه‌های نظامی اسکان می‌دهد

وزارت دفاع آمریکا با انتقال کودکان مهاجرِ بدون همراه به دو پایگاه نظامی در جنوب این کشور موافقت کرد.


وزارت دفاع آمریکا با انتقال کودکان مهاجرِ بدون همراه به دو پایگاه نظامی در جنوب این کشور موافقت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا برای اسکان کودکان مهاجر به دو پایگاه نظامی در ایالت تگزاس چراغ سبز نشان داد.

بنا به نوشته رویترز، پنتاگون با درخواست وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا برای اسکان موقت کودکان مهاجرِ بدون همراه در دو پایگاه نظامی تگزاس موافقت کرده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پنتاگون به مقامات وزارت بهداشت و خدمات انسانی دسترسی فوری به این مکان‌ها را می‌دهد تا اقدامات اولیه را برای آماده سازی برای پذیرش کودکان مهاجر بی همراه فراهم سازند.

کربی افزود: حضانت و مسئولیت رفاه و حمایت از این کودکان بر عهده وزارت بهداشت و خدمات انسانی است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا از وزارت دفاع خواسته تا ۵۰۰۰ کودک را در پایگاه فورت بلیس و ۳۰۰ کودک دیگر را در پایگاه نیروی هوایی لاکلند در جنوب شهر سن آنتونیو در تگزاس اسکان دهد.

مقامات گمرک و حفاظت از مرز‌های ایالات متحده (CBP) اخیراً با هجوم گسترده مهاجران، عمدتاً از آمریکای مرکزی روبرو شده اند، که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی از مرز‌های جنوبی آمریکا عبور کنند. طبق داده‌های CBP، از اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ ماهانه بیش از ۷۰ هزار مهاجر در مرز ایالات متحده و مکزیک دستگیر می‌شوند.

پس از صدور مجوز ورود کودکان مهاجر به آمریکا از سوی بایدن، گفته می‌شود که اکنون نزدیک به ۳۲۰۰ نوجوان در مراکز مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر اقدامات رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف قبولی سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی