شورای شهر و ماشین زمان سرقتی/طنز روز


شورای شهر و ماشین زمان سرقتی/طنز روز

شورای شهر و ماشین زمان سرقتی!نویسنده : وحید حاج سعیدی تقریباً هر چهار سال یکبار، دم دمای عید که فصل بهار بدون نیاز به برجام،... ادامه مطلب نوشته شورای شهر و ماشین زمان سرقتی/طنز روز اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

شورای شهر و ماشین زمان سرقتی!
نویسنده : وحید حاج سعیدی



تقریباً هر چهار سال یکبار، دم دمای عید که فصل بهار بدون نیاز به برجام، مذاکره با غرب و یا بستن با کدخدا به وعده هایش عمل می کند و شکوفه های سفید و بنفش را به عنوان اولین قاصدان مورد اعتماد و وثوق، راهی باغات و بساتین می کند، ما متوجه می شویم که ـ بزنم به تخته ـ شهر چقدر فرهیخته، دکتر، مهندس، متخصص، استاد، دانشمند، کارشناس، پژوهشگر، محقق، فعال عرصه های مختلف و در یک کلام چقدر آدم توانمند و با دانش دارد!
بله درست حدس زدید. چند گام مانده به انتخابات شورای شهر، دوستانی که دانش و معلومات شان قطعاً از یک کوله بار افزون است، با وانت باری از تجربه و تخصص، قصد می کنند با رعایت پروتکل های بهداشتی فلک را سقف بشکافند و نقل به مضمون اطلاعیه حفر چاه همولایتی ما، به آینده نقمعع(نقب) بزنند و طرحی نو در اندازند.( خدا وکیلی بعد از خواندن این کلمه، تا سه روز تارهای صوتیم به من بد و بیراه می گفتند. به شما هم توصیه می کنم، از تلفظ کلمه«نقمعع»جداً خودداری نمایید!)
البته این اول بسم الله است و وقتی موعد تبلیغات رسمی شورای شهر فرا می رسد و عزیزان از اهداف و برنامه های فلک فرسا و سوفسطایی شان برای ساختن آرمان شهر سعدی یا اتوپیای افلاطون سخن به میان می آورند، آدم دوست دارد،به قول نقی معمولی، از خوشحالی زوزه بکشد و تا صندوق های رأی پرواز کند!
در حقیقت، وقتی از دریای خلاقیت و ایده های مشعشع برای ایجاد تحول در شهر و حل معضلات شهری رونمایی می شود، این ذهنیت در خاطرمان پدید می آید که دوستانی که دورنمای چنین شهر با کلاس و پیشرفته ای را برای ما ترسیم می کنند، به ماشین زمان دست پیدا کرده اند و از آینده به ما سلام می کنند! والا به خدا…
از طرف دیگر، وقتی هم به آمار دستگیری های اعضای شورای شهر بلاد مختلف نگاه می اندازیم، این احتمال متصور است که ماشین زمان این دوستان، سرقتی است! چرا که در چند سال اخیر، این تعداد دزد و مفسد اقتصادی که بر و بچه های اطلاعات سپاه در شوراها دستگیر کردند، عزیزان نیروی انتظامی، کیف قاپ و زورگیر دستگیر نکردند.
در پایان باید اذعان کنیم که هر چند ما به توانمندی های کاندیداهای شورا در اجرای پروژه های کلان و طرح های کارشناسی شده شان رجاء واثق داریم و به قول شاعر:«با این همه معانی و سبک و انسجام / چشم حسود کور که جز عیب ننگرد»؛ ولی عجالتاً باید عنوان کنیم که راضی به زحمت در این حد نیستیم و همین که عزیزان شورای بعدی، اختلاس نکنند و آبروی همشهریان خود را حفظ کنند، در مناطق جنگلی و کوهستانی برای خودشان خانه باغ غیرقانونی نسازند، آینده و زیبایی شهر را به کمیسیون ماده ۱۰۰ نفروشند که صدای آقای رئیسی دربیاید؛ اموال بیت المال را حیف و میل نکنند، قبل از شروع دوره یا حتی تبلیغات شوراها، قوانین شورا ها و وظایف اعضای شورای شهر را بخوانند و در اجرای قوانین، سلایق شخصی را دخیل نکنند، برای ما و هفت پشت ما کفایت می کند! خداوند اگر مصلحت دید، تاییدتان کند ان شاءالله!

منبع : روزنامه اطلاعات

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید