کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی/ فواید و مضرات کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی


کراتینه کردن مو در خانه کراتینه کردن مو باعث شده فولیکول های آسیب دیده ی مو ترمیم شوند و باعث نرمی و صافی یکدست موها می شود. کراتینه کردن را بیشتر خانم ها دوست دارند انجام دهند به خصوص خانم هایی که موهای وز و فر دارند و دوست دارند مو های صاف و لختی داشته باشند. اما باید به این نکته که آیا کراتینه کردن مو برای سلامت مو مضر می باشد یا نه هم باید...

کراتینه کردن مو در خانه

کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی/ فواید و مضرات کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی

کراتینه کردن مو باعث شده فولیکول های آسیب دیده ی مو ترمیم شوند و باعث نرمی و صافی یکدست موها می شود. کراتینه کردن را بیشتر خانم ها دوست دارند انجام دهند به خصوص خانم هایی که موهای وز و فر دارند و دوست دارند مو های صاف و لختی داشته باشند. اما باید به این نکته که آیا کراتینه کردن مو برای سلامت مو مضر می باشد یا نه هم باید توجه زیادی کرد. سالن های زیبایی زیادی هستند که کار کراتینه مو را انجام می دهند و از محصولات آرایش بهداشتی های متفاوتی برای این کار استفاده می کنند و باید این نکته را که کراتینه کردن مو علاوه بر هزینه ی زیاد که دارد بعد از دو یا سه ماه موها به حالت اولیه ی خود باز می گردد و تکرر این کار برای سلامت شخص مضر می باشد. ما در این نوشته چندین روش کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی را برای شما به نمایش گذاشته ایم که انجام دادن چندین بار این روش می تواند به شما نتیجه ی مطلوبی دهد.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی/ فواید و مضرات کراتینه کردن مو با مواد شیمیاییمحصولات صاف کننده ی مو حاوی فرمالدهید هستند که عوارض فراوانی برای سلامتی دارد بنابراین روش کراتینه کردن مو به نظر کار عاقلانه ای نمی باشد ولی برای کسانی که دوست دارند این کار را انجام دهند ما روش های طبیعی با مواد گیاهی را پیشنهاد می کنیم که در ادامه ی مطلب برای شما چندین روش کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی را به نمایش گذاشته ایم.

ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ

یک قاشق سس مایونز و یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل را درون مخلوط کن یکدست کنید و هر بار قبل از حمام کردن روی مو های خود بمالید باید مواد همانند وقتی که رنگ مو می گذارید مرتب و با فرچه ی رنگ مو مالیده شود تا اثر بخشی مطلوبی داشته باشد و بعد از نیم الی چهل دقیه بعد به حمام بروید و موهای خود را با شامپوی مورد نظر بشویید بهتر است که از آب ولرم برای شستن موها استفاده کنید چون آب داغ چربی موها از بین برده و باعث خشکی آن می شود.

کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی/ فواید و مضرات کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی

ماسک عسل و روغن زیتون

ترکیب دو قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون باهم و استفاده کردن آن قبل از حمام رفتن و تکرار این کار دو سه بار در هفته به شما کمک می کند تا مو های صاف و لختی داشته باشید.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو عدد زرده تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنیدتا یک دست شود سپس آن را روی مو های خود بمالید طوری که تمام قسمت ها مواد مالیده شود و بعد از نیم ساعت به حمام رفته و موهای خود را آبکشی کنید. هتر است که هیچگاه مو ها را با آب خیلی داغ نشورید چون چربی مو ها از بین رفته و شکننده می شود.

ماسک تخم مرغ و سس مایونز

یک عدد زرده تخم مرغ و دو قاشق غذا خوری پر سس مایونز را با هم مخلوط کنید تا یک دست شود می توانید از مخلوط کن هم برای این کار استفاده کنید . مقدار مواد را هم با توجه به حجم و بلندی مو هایتان می توانید اضافه کنید. مواد را روی سر بمالید و به ارامی ماساژ دهید و بعد از یک ساعت برای شستن آن به حمام بروید و از شامپو های مناسب موی خود برای شستن موها استفاده کنید. برخی از افراد می گویند که این کار ها نتیجه بخش نیست ولی با انجام و تکرار این کارها می توانید به نتیجه رسید.

برای دیدن جدیدترین رنگ مو زنانه و دخترانه روی کلمه ی مورد نظر کلیک کنید.

کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی/ فواید و مضرات کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی

برای بیشتر ماسک هایی که برای مو می توان درست کرد تخم مرغ نقش اصلی را ایفا می کند به دلیلی پروتئین موجود در آن که بسیار مفید می باشد.

روش خانگی برای لختی مو

ماسک موز و تخم مرغ

موز له شده ، تخم مرغ دو قاشق غذا خوری شیر دو قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق روغن زیتون را در ظرفی ریخته و هم بزنید تا یکدست شود و ماسک به دست آمده را روی پوست سر و مو ها بمالید و کمی ماساژ دهید و یک ساعت بگذارید مواد روی مو های شما بماند.

ماسک روغن نارگیل ، زیتون و نشاسته ذرت

دو قاشق آب لیمو، پنج قاشق روغن نارگیل، دو قاشق چایخوری روغن زیتون، سه قاشق چایخوری نشاسته ذرت را درون ظرفی بریزید روی دمای ملایم گذاشته و به آرامی هم بزنید تا حالت خمیری بگیرد سپس آن را روی مو های خود بمالید و با یک پلاستیک روی ان را بپوشانید و بعد به حمام بروید.

ماسک خانگی برای کراتینه مو

کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی/ فواید و مضرات کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی

ماسک آووکادو و روغن زیتون

نصف آووکادو را رنده و با یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و هر روز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را روی موهای خودتان که از قبل مرطوب کرده اید، ماساژ دهید و بعد موهایتان را با یک شامپوی ملایم و آب گرم شست وشو دهید.

آووکادو میوه ای کرم دار، روغنی و پر از ویتامین است. در میوه آووکادو بسیار ویتامین و مواد معدنی از قبیل پتاسیم، که به کنترل فشارخون کمک می کند، لوتئین که برای چشم ها خوب است و اسید فولیک که برای بازسازی سلولی و طی دوره بارداری لازم است، وجود دارد.

آواکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که جلوگیری از پیری زودرس پوست و باعث سلامت سیستم عصبی می شوند.

کراتینه کردن مو در خانه با مواد طبیعی/ فواید و مضرات کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی

تمام محصولاتتی که برای کراتینه کردمو و صافی از آنها استفاده می شود حاوی ماده ای به نام فرمالدئید است که سرطان زا می باشد .

عوارض کراتینه کردن مو با مواد شیمیایی

ریزش مو یکی از شایع ترین عوارض کراتینه مو می باشد و نازک شدن مو هم در برخی از افراد دیده می شود که باید سریعا به پزشک مراجعه کند.علاوه بر ریزش مو، نازک شدن مو نیز از عوارض کراتینه است که نیاز به درمان دارویی دارد.

برخی از افراد به مواد الرژی دارند و پوست سر خارش گرفته و ملتهب می شود پس انتخای این روش برای مو کار عاقلانه ای نیست.

درخشان و براق شدن مو ها بعد از کراتینه کردن بسیار جذاب است و بیشتر افراد به همین دلیل این روش را انتخاب می کنند ولی این درخشندگی تنها دو سه هفته می باشد و بعد از ان مو ها خشک و شکننده می شود.

البته باید این را هم گفت که برخی از افراد به سلامت پوست و موی خود اهمیت بسیاری می دهند و بعد از کراتینه کردن همچنان برای سلامت مو از ماسک ها و ویتامین ها استفاده می کنند تا دچار عوارض نشوند.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………

تاثیر روغن کرچک به ضخیم شدن موها

درمان جای جوش روی پوست صورت

انواع ماسک خانگی برای جوانسازی پوست

انواع ماسک صورت خانگی

درمان ریزش مو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس