اجرای پویش «#همدلی برای ظهور» در اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه/ برگزاری جشنواره ملی «امام مهدی(عج)» با همکاری بچه‌های مسجد


اجرای پویش «#همدلی برای ظهور» در اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه/ برگزاری جشنواره ملی «امام مهدی(عج)» با همکاری بچه‌های مسجد

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با اشاره به مصوبات اجلاسیه نمایندگان آستان‌های مقدس درباره نیمه شعبان، گفت: اجرای پویش «#همدلی برای ظهور»، برگزاری جشنواره ملی «امام مهدی(عج)» با همکاری کانون‌های مساجد کشور ازجمله این مصوبات است.

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری اجلاسیه نمایندگان آستان های مقدس با موضوع مهدویت و جشن های نیمه شعبان، اظهار کرد: این اجلاسیه در آستانه ماه شعبان المعظم، ماه ولادت باسعادت امام زمان(عج) و با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، معاون فرهنگی آستان حضرت فاطمه معصومه(س)، نماینده آستان قدس رضوی و شرکت مجازی برخی دیگر از اعضاء در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران درباره مصوبات این اجلاسیه بیان کرد: مقرر شد کارگروه مهدویتِ آستان های مقدس در سال 1400 با محوریت مسجد مقدس جمکران شکل بگیرد و دو کار کوتاه مدت و بلندمدت را دنبال کند.

وی ادامه داد: ذیل برنامه های کوتاه مدت مقرر شد استغاثه همگانی به حضرت حجت(عج) در همه آستان ها و بقاع متبرکه همزمان با شب نیمه شعبان در ساعت 21 انجام شود. همچنین پویش «#همدلی برای ظهور» به صورت مشترک و با همکاری اعتاب مقدسه در ایام نورز و نیمه شعبان 1400 اجرا می شود.

حجت الاسلام حسین آبادی تصریح کرد: علاوه بر این مقرر شد آستان های مقدس با همکاری ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور نخستین جشنواره ملی کودک و نوجوان «امام مهدی(عج)» را برگزار کنند، پوستر این جشنواره در نیمه شعبان رونمایی می شود، مهلت شرکت در آن تا 17 رمضان المبارک، سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران به فرمان امام زمان(عج) است و برگزاری اختتامیه و معرفی برگزیدگان آن نیز همزمان با 9 ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری احیای شب نیمه شعبان به صورت همگانی در تمامی اعتاب مقدسه و آستان امامزادگان شاخص نیز از دیگر مصوبات این اجلاسیه بود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403