تقویت شبکه محله محور مساجد پایه در سال 1400/ استمرار کمک مومنانه مسجدی‌ها ویژه ماه رمضان


تقویت شبکه محله محور مساجد پایه در سال 1400/ استمرار کمک مومنانه مسجدی‌ها ویژه ماه رمضان

حجت‌الاسلام ذاکر با بیان اینکه رویکرد محله‌محوری مساجد در سال 1400 نیز ادامه می یابد، گفت: در هرماه به اقتضای مناسبت‌ها و اولویت‌هایی که وجود دارد، شبکه محله‌محور مساجد پایه برنامه‌های مختلفی در محلات اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام«حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مساجد در سال1400 اظهار کرد: رویکرد محله محوری که در سال 99 با قوت شروع شد، در سال جدید نیز ادامه می یابد و در هر ماه به اقتضای مناسبت ها و اولویت هایی که وجود دارد، شبکه محله محور مسجد پایه عملیات های مختلفی را خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: در سال 1400 بحث کارکرد اجتماعی مسجد با قوت پیگیری می شود، تا آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری است، رقم بخورد و در شرایطی که کشور نیاز دارد، که مساجد پای کار باشند، بتوانند نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند. از طرفی تلاش ما در این راستا است که مساجد را در زمینه کارکرد اجتماعی شان فعال و روز به روز تقویت کنیم.

حجت الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال 1400 انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم،تلاش می کنیم که رویکرد مساجد تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق های رای باشد، امید است که با فعالیتی که مساجد در این زمینه انجام می دهند، زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم شود.

تقویت شبکه محله محور مساجد پایه در سال 1400/ استمرار کمک مومنانه مسجدی‌ها ویژه ماه رمضان

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به رویکردها و برنامه های در نظر گرفته شده در محور قرآنی هم اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونا برگزاری کرسی های تلاوت و همچنین طرح «تلاوت نور» و فعالیت های قرآنی مساجد تا حدودی با وقفه روبرو شد، ما با ارتباطی که با مساجد برقرار کردیم و تشویقی که انجام شد، مساجد در اواخر سال 99 از نظر فعالیت های قرآنی به همان وضعیت قبل بحران کرونا برگشتند و در سال 1400 با قوت فعالیت های قرآنی خود را انجام خواهند داد، تا نهضت قرآنی در مساجد همانند سابق مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ذاکر استمرار کمک های مومنانه توسط مساجد را از دیگر برنامه های مورد توجه در سال 1400 دانست و گفت: در آستانه ماه ضیافت الهی مساجد در بحث تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای خانواره های نیازمند محلات اقدام خواهند کرد و «رزمایش مردمی مواسات و نهضت تعاون و احسان» تا هر زمان که مورد نیاز باشد، از سوی بچه های مسجد ادامه خواهد یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه با شکل گیری مراکز نیکوکاری در بسیاری از مساجد بحث محرومیت زدایی و کیفیت خدمات خیریه ای بهبود یافته است، امید داریم که در سال 1400 تعداد بیشتری از مساجد را به شبکه مراکز نیکوکاری متصل کنیم، تا به نحو احسن بتوانند خدمات خودشان را به نیازمندان و قشر آسیب پذیر جامعه ارایه کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)