امام جماعت مسجد باقرالعلوم(ع) عالمی عامل و مجاهد بود/ مسجد را پایگاه پشتیبانی از جبهه‌ها کرد


امام جماعت مسجد باقرالعلوم(ع) عالمی عامل و مجاهد بود/ مسجد را پایگاه پشتیبانی از جبهه‌ها کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی همیشه اخلاق اسلامی را رعایت می کرد، بسیار صبور بود و هیچ گاه تند و عصبانی نمی‌شد و مراجعه کنندگان را با اخلاق خوب و چهره بشاش و شاد می‌پذیرفت.

«حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان به مناسبت فرا رسیدن نخستین سالگرد درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی مجد با بیان اینکه ایشان از سه جهت سیادت، تقوی و علم دارای ویژگی برجسته بود، اظهار کرد: ایشان از خاندان سید بزرگوار و شناخته شده و عظیم الشان بود.

امام جمعه اسلامشهر افزود: مرحوم حضرت آیت الله آقای مجد از فضلای برجسته حوزه علمیه قم و در زمینه تقوی برجسته بود. آن مرحوم از بیت سیادت، بیت علم و بیت تقوی بود. همچنین با بیت مرجعیت یعنی حضرت آیت الله سید احمد شبیری زنجانی مرتبط است.

آیت الله مجد از علمای موثر در جلسه علما غرب و جنوب غرب تهران بود

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: آشنایی بنده با مرحوم حضرت آیت الله آقای مجد به سال 1360 برمی گردد. در آن زمان ایشان از مسئولان کمیته انقلاب اسلامی بودند. جلسه ای نیز با حضور جمعی از علما از جمله مرحوم آیات انواری، شهسواری، سید محمد تقوی موسوی اردبیلی، منیرالدین حدیدی و سید محمود مجد، هر دو هفته یک بار در مهدیه تهران برگزار می شد. مسائل سیاسی و فرهنگی و با شروع جنگ نیز موضوع کمک به جبهه ها در این جلسات مطرح می شد. مرحوم آیت الله مجد از افراد بسیار موثر در این جلسات و جمع آوری کمک ها برای تامین جبهه بودند. مدتی نیز این جلسات به صورت سیار در منزل آقایان علما یا مساجدشان برگزار می شد. آخرین جلسه این دسته از علما در سال 1398 در منزل مرحوم حضرت آقای مجد برگزار شد که با شیوع ویروس کرونا این جلسات تعطیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی یادآور شد: مرحوم آقای مجد، فاضل و عالم برجسته بود و به یک شغل از مشاغل روحانیت بسنده نکرد. ایشان هم در سنگر مسجد، هم در جایگاه منبری و هم در مقام تعلیم و تربیت بسیار موفق بود. مرحوم آقای مجد به دلیل علاقه خاص به تربیت طلاب، حوزه علمیه باقرالعوم (ع) را تاسیس کرد که این حوزه جزو حوزه های علمیه بسیار موفق در تهران محسوب می شود. تربیت صدها طلبه از نقاط درخشان زندگی ایشان است.

آیت الله مجد با چهره بشاش به سوالات مردم جواب می داد

امام جمعه اسلامشهر افزود: آیت الله آقای مجد از نظر اخلاقی، همیشه اخلاق اسلامی را رعایت می کردند، بسیار صبور بودند و هیچ گاه تند و عصبانی نمی شدند و مراجعه کنندگان را با اخلاق خوب و چهره بشاش و شاد می پذیرفت و به سوالات افراد جواب می داد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله آقای مجد در بیت علم تربیت شدند، ادامه داد: اخوان ایشان، آیات سید جلال و سیدعلی اصغر مجد از علمای موفق و ائمه جماعات نمونه در سطح مساجد تهران هستند.

مسجد و حوزه علمیه آیت الله مجد هیچ چیزی برای پشتیبانی از جبهه ها کم نگذاشت

امام جمعه اسلامشهر گفت: مرحوم آیت الله مجد، عالم عامل بودند، اینکه کسی هم دارای علم باشد و به علمش نیز موفق باشد، بسیار مهم است. ایشان همچنین عالم انقلابی بود و در دوره جنگ نیز هم خودشان، هم مسجد و حوزه علمیه باقرالعوم (ع) هیچ چیزی برای پشتیبانی از جبهه ها کم نگذاشتند. مرحوم آقای مجد سفرهای بسیاری به جبهه ها داشتد که در برخی از سفرها بنده هم خدمت شان بودم و آیت الله انواری نیز در برخی از سفرها حضور داشتند. مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی را در یک جمله می توانم عالم عامل مجاهد تعریف کنم.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت سالروز درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی مجد، مؤسس، تولیت و استاد مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران و ختم قرآن، در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی برگزار می شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست