26مبتلا و 4 فوتی کرونا در استان اردبیل


26مبتلا و 4 فوتی کرونا در استان اردبیل

اردبیل - ایرنا- وضعیت شکنده کرونا در استان اردبیل ادامه داشته و در شبانه روز گذشته 26 مبتلای جدید در بیمارستان بستری شده و چهار نفر هم جان باختند.

دکتر افشین حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل روز جمعه به ایرنا افزود: با بستری این تعداد مجموع افرادتحت مراقبت در مراکز درمانی به ۱۷۱نفر رسید که ۴۴ نفر از آنها در بخش های ویژه بستری هستند.

وی بیان کرد: شمار جان باختگان کرونا در استان اردبیل هم از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به یک هزار و ۴۴۳ نفر رسید

به گفته وی ، ۱۷ نفر مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی نیز تاکنون در استان شناسایی شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد ولی چهار شهرستان اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر حبیب‌زاده بیان کرد: هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی نیز در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا همچنان شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا با توجه به سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

به گزارش ایرنا، سه ماه پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی سه ماه گذشته ۱۰ بار فوتی‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس