استاندار فارس: راههای استان توسعه چشمگیری داشته است


استاندار فارس: راههای استان توسعه چشمگیری داشته است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: راه‌های این استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون هم در مقایسه با دوره گذشته و هم قبل از انقلاب رشد قابل توجه و چشمگیری داشته است.

عنایت‌الله رحیمی، روز جمعه در جریان بازدید از قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی فارس در شیراز افزود: در همین راستا و در آینده نزدیک، استان فارس برای نخستین بار صاحب آزادراه می‌شود.
وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر بسیاری از راه‌های اصلی استان به بزرگراه، راه‌های فرعی و روستایی نیز به راه‌های اصلی تبدیل شده و نقاط حادثه خیز بسیاری در استان اصلاح شده است که همه این دستاوردها نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار وسیعی بوده که هم توسعه را به ارمغان بیاورد و هم تلفات و خسارت‌های ناشی از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد.
استاندار فارس اظهار داشت: یکی از موضوعات مهمی که همواره با آن مواجه بوده‌ایم بحث حوادث رانندگی است که خسارت‌های جانی و مالی زیادی را وارد می‌کند و علت عمده این حوادث نیز عامل انسانی و ناشی از رعایت نکردن و بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
رحیمی اضافه کرد: برای حل این معظل نیازمند یک فرهنگ سازی گسترده در جامعه هستیم که قسمت اعظم این کار نیز به دستگاه‌هایی غیر از نیروی انتظامی باز می‌گردد.
او گفت: برای کاهش حوادث رانندگی، طی سال‌های گذشته حذف نقاط حادثه خیر بسیاری را در استان در دستور کار قرار دادیم و اعتبارات زیادی هم در این زمینه هزینه شد که امسال نیز این موضوع ادامه خواهد داشت.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت را لازمه توسعه دانست و گفت: اگر کار مثبتی در استان صورت می‌گیرد و تحولی ایجاد می‌شود در سایه آرامش و امنیتی است که رهاورد کوشش پرسنل نیروی انتظامی است.
رحیمی گفت: به رغم همه مشکلات موجود از جمله کرونا، تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و حوادث طبیعی، اما آرامشی که در فارس حکم فرما بوده زمینه ساز تمام اتفاقات مثبتی است که در این استان رقم خورده است.
وی تصریح کرد: مجموع اقدامات نیروی انتظامی در حوزه تامین امنیت سبب شده که سرمایه‌گذار با احساس آرامش و امنیت اقدام به سرمایه‌گذاری کند.
استاندار فارس افزود: نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف وظایف بسیاری بر عهده دارد که اینکه انتظار داشته باشیم همه این مسائل را به تنهایی مدیریت و کنترل کند منطقی نیست و مشارکت مردم را نیز می‌طلبد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها