قاچاق کالا از مهم‌ترین موانع تحقق جهش تولید


قاچاق کالا از مهم‌ترین موانع تحقق جهش تولید

امام جمعه زنجان گفت: قاچاق کالا از مهم‌ترین موانع تحقق جهش تولید است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۶ فروردین‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته نیز در نام‌گذاری سال جهش تولید را مدنظر قرار دادند که این نام‌گذاری‌ها بیان‌گر اهمیت تولید در یک جامعه است.

وی با بیان اینکه تلاش در راستای تحقق شعار تولید باید به‌گونه‌ای باشد که آثار آن در سفره‌های مردم دیده شود، ادامه داد: با توجه به این موضوع رهبر معظم انقلاب تاکید دارند بخش خصوصی، مردم و افراد متدین، پشتیبانی از رونق تولید را داشته باشند.

این مسئول رفع موانع پیش روی تولید را از مهم‌ترین راهکارهای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود بر رفع موانع تولید تاکید جدی دارند از این‌رو این امر مهم باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد و با توجه به تبیین نقشه راه توسط مقام معظم رهبری باید صاحبان فکر و اندیشه و قلم، موانع را رصد و تبیین کنند و برای رفع آن همه دست به دست هم دهند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر این مطلب که یکی از مهم‌ترین پدیده‌هایی که به اقتصاد و تولید یک کشور ضربه می‌زند قاچاق کالا و ارز است، عنوان کرد: با توجه به این موضوع باید جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا که مانع رونق تولید است، گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری اینکه باید بسترهای لازم برای صادرات فراهم شود، ادامه داد: بهبود بستر تولید و صادرات همسایگان را به خرید از کشورمان که برای آنها نیز مقرون به صرفه است، سوق می‌دهد که این امر به نوبه خود در اقتصاد کشور ما نیز تاثیرگذار است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه گریزی به فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) زد و تاکید کرد: اصل شادی ما، به برکت وجود حضرت ولی عصر (عج) است که امیدواریم با ظهور ایشان روزگار خالی از ظلم و تاریکی شود.

وی بهترین حالت انتظار، اصلاح خودمان و حرکت در مسیر مد نظر ائمه اطهار (ع) و آن حضرت عنوان کرد و متذکر شد: ماه شعبان از بهترین ماه‌های خداست و عبادت در این، ماه ثواب عبادت در لیله‌القدر ماه رمضان را دارد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه کسی که منتظر واقعی باشد باید برای اصلاح شرایط تلاش کند، تصریح کرد: انتظار فرج فقط این نیست که انسان بنشیند، هیچ کاری نکند، بلکه انتظار به معنای حرکت، آمادگی، توفیق دلدادگی بیشتر و در عمل منتظر و ظهور آن حضرت بودن است.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی که منزلتش برای همه روشن است، ادامه داد: معمار کبیر انقلاب روز ۱۲ فروردین را یوم‌الله معرفی کرده‌اند، زیرا این روز نخستین روز حکومت الله است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری