واکسیناسیون پاکبانان با واکسن ایرانی ــ کوبایی کذب محض است


واکسیناسیون پاکبانان با واکسن ایرانی ــ کوبایی کذب محض است

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: ادعای واکسیناسیون پاکبانان با واکسن مشترک کوبا و انستیتو پاستور ایران، کذب محض بوده و زاییده اذهان بیمار و مغرض است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ کیانوش جهانپور در واکنش به ادعای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر انجام واکسیناسیون پاکبانان با واکسن‌های کوبایی نوشت:

"واکسیناسیون علیه کووید19 در ایران فعلا با واکسن های اسپوتنیک،کوواکسین و سینوفارم انجام می‌شود و به زودی واکسن آسترزنکا نیز به این جمع خواهد پیوست.

ادعای واکسیناسیون با واکسن مشترک کوبا و انستیتو پاستور ایران، کذب محض بوده و زاییده اذهان بیمار و مغرض است."

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو فاز سوم کارآزمایی بالینی مشترک موسسه فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بعد از تعطیلات نوروزی انجام خواهد شد و به این منظور 100 هزار دوز واکسن بالقوه در روزهای پایانی سال 99 ارسال شده است.

جهانپور با بیان اینکه فاز 3 این مطالعه بالینی در کوبا در روزهای اخیر آغاز شده و بعد از تعطیلات نوروزی در 7 دانشگاه علوم پزشکی منتخب در گروه‌های داوطلب انجام خواهد شد، تاکید کرد: این موضوع هیچ ارتباطی با برنامه واکسیناسیون کشوری علیه کووید19 نداشته و ندارد. در صورت موفقیت فاز 3 و نتایج آن، این واکسن در هر دو کشور ایران و کوبا وارد فاز تولید انبوه و استفاده عمومی خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران