اکثر مراکز اقامتی استان کردستان فعال هستند


اکثر مراکز اقامتی استان کردستان فعال هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: اکثر مراکز اقامتی استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم‌گردی در نوروز امسال علی‌رغم کمبود مسافر فعال و آماده ارائه خدمات هستند.

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: 75 واحد اقامتی از مجموع 80 واحد در استان فعال و سایر تاسیسات گردشگری استان به دلیل شرایط کرونا و کمبود گردشگر مجبور به کاهش پذیرش یا بستن موقت شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای نوروز تا کنون وضعیت اسکان مسافر نسبت سال گذشته کمی بهتر بوده که هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است و همین موضوع موجب زیان به بخش‌های خصوصی شده است.

گویلیان با اشاره به اینکه مراکز اقامتی و پذیرایی رسمی و دارای مجوز از این اداره‌کل صرفا مجاز به اسکان و پذیرایی از گردشگران هستند عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هتل‌های استان بصورت کامل رعایت می‌شود و برای نظارت بر این امر مهم 12 اکیپ نظارتی در سطح استان فعال است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ابراز امیدواری کرد: با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی و غلبه بر این ویروس منحوس شاهد رونق دوباره صنعت گردشگری در استان باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟