استاد دانشگاه: توجه به مطالبات عمومی از بایدهای مشارکت حداکثری است


استاد دانشگاه: توجه به مطالبات عمومی از بایدهای مشارکت حداکثری است

بجنورد- ایرنا- استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: توجه به مطالبات عمومی و رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم از بایدهای مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 است.

علی سلیمان پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدون شک نظام اسلامی ایران پیشرفت های چشمگیری پس از انقلاب داشته است اما مردم انتظار دارند مسوولان بیش از پیش به مشکلات آنها رسیدگی کنند و تمامی مدیران عزم خود را برای تامین هر چه بهتر و بیشتر مطالبات عمومی بکار گیرند تا زمینه آرامش عمومی در کنار حفظ ارزش های دینی و ملی فراهم شود.

وی افزود: در حقیقت ایجاد نظام اداری کارآمد، رفع مشکلات معیشتی و مبارزه با فساد و رانت نقش موثری در برگزاری انتخابات پرشور خواهد داشت.

سلیمانپور با بیان اینکه باید از ظرفیت های مذهبی و سنتی برای مشارکت حداکثری در انتخاب بهره گرفت، تصریح کرد: اگرچه احزاب می توانند نقش ویژه ای را در آگاهی بخش به مردم بویژه در آگاهی بخشی سیاسی ایجاد کنند، ولی برخلاف بسیاری از تفاسیر احزاب سیاسی آن طور که باید و شاید، جای پای خود را در کشور و حداقل در میان مردم پیدا نکرده اند.

این کارشناس جامعه شناسی سیاسی با اشاره به لزوم آموزش سیاسی مردم در بلند مدت، خاطرنشان کرد: مشـارکت سیاسـی در اصـل عملـی داوطلبانه است ، اگرچه فرد به شدت تحت تاثیر برخی باورهای مذهبی باشد بنابراین در استان هایی چون خراسان شمالی که احزاب و قومیت های متفاوتی زندگی می کنند باید از توانمندی پایگاه های مذهبی و سنتی برای مشارکت حداکثری بهره گرفت زیرا تجربه ثابت کرده است روحانیون و اقشار تاثیرگذار با استفاده از ظرفیت خود، در مساجد و پایگاه های تبلیغی، مردم به خصوص جوانان را برای شرکت در انتخابات به عنوان یک تکلیف شرعی به خوبی ترغیب و تشویق کرده اند.

سلیمانپور با بیان اینکه مسوولان باید با مردم‌ صادق باشند، گفت: کاندیداها و فردی که منتخب ملت می شود باید تلاش کند آن چیزی را که وعده داده عملیاتی کند به گونه ای که باید وعده هایی را بدهد که قابل تحقق باشد تا مردم در واقعیت اقدامات انجام شده را ببینند و سرمایه اجتماعی اعتماد به مسوولان در بلند مدت حفظ شود.

سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان روز جمعه ۲۸ خردادماه امسال برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا