سامانه جوی سرد و نمناک در خراسان رضوی فعال می‌شود


سامانه جوی سرد و نمناک در خراسان رضوی فعال می‌شود

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش رگباری برف و باران، کاهش شدید دمای هوا و احتمال وقوع سیلاب با فعال شدن سامانه ناپایدار جوی از فردا هشتم فروردین ماه در این استان پیش‌بینی می‌شود.

مرتضی اثمری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه ناپایدار جوی در خراسان رضوی تا روز دوشنبه آتی نهم فروردین ماه جاری همراه با تداوم وزش باد شدید و کاهش محسوس دمای هوا ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: روند کاهش دمای هوا در خراسان رضوی از امروز هفتم فروردین ماه آغاز می‌شود و ظرف روزهای آتی بیشینه آن در مناطق مختلف استان با وقوع بارشهای سیل‌آسا به میزان ۲۰ درجه سانتیگراد افت می‌کند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بخاطر وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق، احتمال جریان رواناب و آبگرفتگی به ویژه در مناطق شمالی استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: ظرف یکشنبه شب و روز دوشنبه آتی بارشها در خراسان رضوی به ویژه در مناطق کوهستانی استان به صورت برف و باران رخ خواهد داد.

اثمری همچنین به وضعیت دمای هوا در مشهد اشاره و بیان کرد: بیشینه دمای هوای امروز این کلانشهر ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی که نسبت به دیروز چهار درجه کمتر شده است.

وی ادامه داد: دمای هوای مشهد با تداوم روند کاهش روز دوشنبه آتی نهم فروردین ماه به ۱۰ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمینه دمای هوای مشهد نیز که دیروز ششم فروردین ماه ۱۱ درجه بود به تدریج کاهش یافته تا دوشنبه ‌شب آتی به دو درجه سانتیگراد نزول کند.

وی به تداوم وزش باد شدید در خراسان رضوی ظرف روزهای آتی اشاره و بیان کرد: دیشب بیشترین شدت وزش باد از سرخس واقع در شرق خراسان رضوی با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت و پس از آن سبزوار و جغتای در غرب و فریمان در مرکز جغرافیایی این استان با سرعت ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای هشت درجه و تایباد در جنوب شرق استان با بیشینه دمای ۳۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها