معرفی دایماک اسپریتیوس؛ سه چرخه‌ای برقی و عجیب با قیمت 20 هزار دلار


معرفی دایماک اسپریتیوس؛ سه چرخه‌ای برقی و عجیب با قیمت 20 هزار دلار

خودروهای الکتریکی آینده صنعت حمل و نقل را شکل می‌دهند و هر روزه اشکال مختلفی از این خودروها به بازار عرضه می‌شود. صدرنشینی چندین ساله تسلا در بازار خودروهای الکتریکی این شرکت را به موفقیت‌های بزرگی نائل کرد اما اکنون شرکت‌های مختلفی در صدد عرضه...

خودروهای الکتریکی آینده صنعت حمل و نقل را شکل می‌دهند و هر روزه اشکال مختلفی از این خودروها به بازار عرضه می‌شود. صدرنشینی چندین ساله تسلا در بازار خودروهای الکتریکی این شرکت را به موفقیت‌های بزرگی نائل کرد اما اکنون شرکت‌های مختلفی در صدد عرضه انواع مختلفی از وسایل نقلیه الکتریکی هستند. شرکت دایماک Daymak یکی از همین خودروسازان است که محصول الکتریکی جدیدی به نام سه چرخه Spiritus را عرضه کرده است.

سه چرخه دایماک اسپریتیوس حاصل دو دهه تلاش شرکت دایماک برای عرضه وسایل نقلیه همه جا رو مبتکرانه است. تاکنون پنجاه هزار دستگاه از دایماک اسپریتیوس پیش فروش شده‌اند و انتظار می‌رود تحویل این سه چرخه‌ها در سال 2023 آغاز شود. علاوه برآن مشتریان می‌توانند با پرداخت 100 دلار ودیعه بیشتر، یک کوپن برای خرید وسایل نقلیه الکتریکی کوچک دایماک دریافت کنند که هم‌اکنون در نمایندگی‌های این شرکت عرضه می‌شود.

معرفی دایماک اسپریتیوس؛ سه چرخه‌ای برقی و عجیب با قیمت 20 هزار دلاردایماک اسپریتیوس

در حال حاضر دو مدل از سه چرخه دایماک اسپریتیوس در حال توسعه هستند. نسخه اول مدل دو لوکس است که 167 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت 137 کیلومتر بر ساعت دست یابد. محدوده برد تیپ دولوکس نیز 289 کیلومتر عنوان شده است و قیمت آن نیز 19995 دلار معادل 16935 یورو اعلام شده و شتاب صفر تا صد آن نیز 6.9 ثانیه است.

نسخه قوی‌تر دایماک اسپریتیوس تیپ آلتیمیت نام دارد و موتور آن 197 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر سرعت این نسخه 209 کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز 1.8 ثانیه است. وزن این تیپ تنها 159 کیلوگرم است و قابلیت دسترسی به محدوده برد 582 کیلومتر را دارد. البته این تیپ چندان ارزان نیست و برای خرید آن باید مبلغ 149،000 دلار را بپردازید.

هر دو تیپ از دایماک اسپریتیوس مجهز به دو صندلی با چهار کیسه هوا هستند اما نسخه ارزان‌تر ساختار لوله‌ای دارد، در حالی که تیپ گران‌تر از ساختار مونوهول کربنی بهره می‌برد. سیستم صوتی و رادیو با پشتیبانی از بلوتوث، USB‌ و AUX، آفتاب‌گیر، درهای بازشونده قیچی شکل و کمربند ایمنی سه نقطه‌ای از دیگر تجهیزات این سه چرخه الکتریکی هستند. نسخه گران‌تر به بدنه فیبرکربنی، سیستم رانندگی خودمختار و شارژر بی‌سیم مجهز است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد