هنر تئاتر در آذربایجان ریشه‌ای دیرینه دارد


هنر تئاتر در آذربایجان ریشه‌ای دیرینه دارد

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنر تئاتر در آذربایجان و تبریز ریشه‌ای دیرینه دارد و در دهه گذشته با تلاش پیشکسوتان، دانش‌آموختگان و جوانان هنرمند به جایگاه رفیعی دست یافته است.

سیدقاسم ناظمی، روز شنبه به مناسبت روز جهانی تئاتر در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این هنر مدام با تنگناها و محدودیت ها مواجه شده است، افزود: تلاش می شود در سال ۱۴۰۰ که از سوی فعالان فرهنگ و هنر استان سال بهار فرهنگ و هنر نامیده شده است، هنر تئاتر رونق و شکوفایی گذشته خود را بازیابد و با رفع موانع امکان گسترش فرصت‌های رشد، تعالی و پشتیبانی از این هنر فاخر فراهم شود.

وی با بیان اینکه تئاتر، صریح و بی‌پرواست و از این رو مخاطب عام ندارد، اظهار داشت: این هنر رشید در خدمت حقیقت است و می‌خواهد زندگی رنگی از حقیقت بگیرد و انسان به سمت کمال و تعالی سیر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تئاتر حتی هنگامی که از پلشتی‌ها و زشتی‌ها حکایت می‌کند، به دنبال زیبایی است، گفت: ما دوست‌ ‌داریم تا ستایش شویم و هنگامی که هنر نمایش بی‌واسطه و بی‌محابا ما را و زندگی را مخاطب قرار می‌دهد و بی‌واهمه از آن نقد می کند از آن می‌هراسیم.

ناظمی، ادامه داد: تئاتر در فکر نجات انسان است و می‌داند که انسان روزگار ما بیش از دوره‌های دیگر به آئینه‌ای محتاج است که او را آن گونه که هست، به او نشان دهد و به سوی آن‌گونه که باید باشد، رهنمون کند.

وی با اشاره به اینکه هفتم فروردین روز جهانی تئاتر است، یادآوری می کند: در روزگاری که ما زندگی را تجربه می‌کنیم تئاتر همانند همه فضائل با مصائبی روبروست و کرونا دردها و سختی‌های آن را بسی سهمگین و طاقت‌ فرسا کرده است ولی با وجود این رنج‌ها، این هنر هنوز در کنار مردم است و وظیفه خطیر خود را فرو نگذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری