تاثیر انسداد کانال سوئز بر قیمت فلزات اساسی


مسدود شدن کانال سوئز که از 5 روز پیش آغاز شده قیمت برخی فلزات اساسی را تا 52 دلار در هر تن افزایش داد.

به گزارش سایت طلا،قیمت انواع فلزات اساسی در بازارهای جهانی طی یک ماه گذشته از شرایط اعمال قرنطینه به دلیل شیوع موج جدیدی از کرونا در کشورهای اروپایی متأثر بود و تقریبا پرنوسان و با میل به کاهشی شدن همراه بود، اما طی یکی دو روز گذشته قیمت فلزات اساسی هم با تأثیر انسداد کانال سوئز افزایشی شدند.

کشتی اور گیون که از کشور چین به روتردام هلند در حرکت بود، صبح سه شنبه در کانال سوئز گرفتار شد و طی 5 روز گذشته هیچ گونه کشتی تجاری قادر به تردد در این مسیر نیستند و به همین دلیل ترافیک 200 کیلومتری در این کانال از کشتی‌های تجاری ایجاد شده است.

از آنجایی که 12 درصد تجارت آسیا و اروپا از این مسیر بوده و تنها راه ارتباطی این دو قاره محسوب می‌شود، بازار پرعطش کشورهای صنعتی به مواد اولیه در انتظار بازگشایی کانال مانده‌اند و کمبود عرضه باعث افزایش قیمت انواع کالاهای اساسی از جمله فلزات شده است.

تاثیر انسداد کانال سوئز بر قیمت فلزات اساسی

فلز آلومینیوم روز گذشته در آخرین روز کاری هفته 52 دلار در هر تن افزایش یافت و به بیشترین قیمت یک ماه گذشته جهش پیدا کرد.

قیمت فلز مس هم از این افزایش‌ها بی نصیب نماند و تنها در روز گذشته 48 دلار در هر تن رشد پیدا کرد و در حقیقت روند کاهشی روزهای اخیر خود را وارونه کرد.

روز گذشته فلز روی هم افزایش 29 دلار در هر تن افزایش قیمت داشت و در هر صورت با این جهش قیمت به نوسان‌های شدید قیمتی یک ماه گذشته پایان داد و این فلز میل شدید به صعود پیدا کرد.

جدیدترین قیمت فلزات اساسی در بازار بورس فلزات لندن به این شرح است:

تاثیر انسداد کانال سوئز بر قیمت فلزات اساسی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر